Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 22, 2009

Kenapa aku BLOCK??

Seminggu lebih sudah aku block reader blog ni..Bukan sebab apa2 pun..Cuma umi punya pasal..Sayang anak kesayangan die ni..Maklumlah aku ni anak manja..Umi marah ada video eksklusif berkenaan Betina Puaka yang dipercayai kebanyakan rakyat Malaysia telah terlibat dalam siri pembunuhan dan pengeboman seorang wanita yang merupakan model Mongolia..Wanita berkenaan dipercayai dibunuh dan diletupkan kerana mempunyai hubungan sulit dengan suami "Betina Puaka" berkenaan..

Aku cakap kat umi,tu youtube je..Bukan aku yang buat..Tak kan aku kena ISA..Umi mulut memang macam mechinegun pun..So sebagai anak yang soleh dn tabah,dengarlah ceramah FREE umi..hehe..

Disini membuktikan bahawa kebanyakan rakyat malaysia mungkin

1)Tak tahu undang2 yang sebenar..Yang bukan kita lakukan kita kena ISA??

2)Kesalahan apa yang sampai kena ISA??Tak membahayakan keselamatan negara..Tak mencetuskan isu agama dan perkauman langsung..

3)Mungkin kebanyakn rakyat Malaysia percaya UMNO/BN begitu zalim sehingga sanggup melakukan apa sahaja..Sebab tu perkara yang tak masuk akal pun sangat digeruni rakyat..Membuktikan kerajaan Mesra Rakyat hanya retorik semata..Ianya ibarat zionis seperti tentera dan kerajaan Israel terhadap penduduk Islam Palestin..tetapi lebih memeritkan apabila rakyat takutkan kerajaannya sendiri..

No comments: