Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 28, 2009

JustKhai:Drama Sebabak Radhi OAG dan Shazlin

Hari ini boleh dikatakan semua akhbar meletakkan tagline muka depan mengenai perpecahan rumah tangga artis kita yang seorang ni, Radhi OAG dan Shazlin. Kisah perpecahan rumah tangga mereka bukan lagi menjadi rahsia malah menjadi buah mulut dan umpatan orang ramai. Siapa yang malu? Anda juga. Itulah bahaya menjadi artis kerana kadang-kala kisah hidup anda lebih menjadi bahan mulut berbanding bakat dan hasil titik peluh anda selama ini.

Berbalik kepada kes Radhi dan Shazlin, drama sebabak ini dikatakan terjadi di luar Mahkamah Syariah bila mana Radhi menyerang Shazlin dengan pelbagai persoalan terutamanya mengenai “Ijat”, lelaki yang dikatakan meniduri Shazlin. Kata Shazlin dia saja berbohong kerana mahu Radhi melepaskan’nya. Hurm, nasihat kami kepada Radhi, mudah sahaja. Sebelum itu saksikat rentetan kejadian tersebut dalam bentuk komik. Hasil takde kerja dari admin website ini. Ntah ape ape lah dia!


Foto: Mstar | Software: Adobe Photoshop

Nasihat kami untuk Radhi, orang dah taknak tu blah je la. Awak tu hensem, ramai lagi yang tergila-gilakan dan boleh menyayangi awak seadanya.

Cerita lanjut ada di Mstar.

P/s: Ini yang orang kata benda senang jadi susah. Dah nak diceraikan sangat, ceraikan sahaja. Sekarang, siapa yang malu?

No comments: