Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 10, 2009

Berapa kos PPSMI?

Diambil dari ProfAbdullah woredpress..


Ramai rakan yang mahu tahu berapa kos PPSMI selama ini!

Dalam majlis perkahwinan anakda Datuk Dr. Hassan Ahmad pada 17 Mei lalu, ada ahli GMP, Datuk Abdu Bakar Hamid, Datuk A Samad Said, Dr. Shahrir Mohd. Zain, Prof. Abdullah dan Puan Ainon berkesempatan duduk semeja dengan YB. Datuk Puad Zarkashi dan bertanya pada Timbalan Menteri Pelajaran.

Paling tidak RM12 bilion!

Paling tidak RM12 bilion!

Jawab beliau, beliau diberi tahu oleh seorang pegawai tinggi kmenterianya, “Easily RM 12 billion … ” (Paling tidak RM12 bilion … terjemahan bebas pengarang).

Wah banyaknya. Berapa banyak?

Sekiranya setiap universiti yang baru ditubuhkan, termasuk UPSI, diberi satu bilion, maka semua universiti baru kita ini sudah siap kampusnya dalam masa enam tahun lalu.

Bayangkan universiti di Perlis, di Tanjung Malim, di Kelantan, di Terengganu, di Pahang, dll. .. semua ada kampus sendiri yang siap dibina.

Itulah yang sudah tiada kerana PPSMI.


Sebab terlalu rase seseorang yang dirasakan betul setiap masa,Satu Malaysia yang binasa..Terlalu ego orang itu..Sudah dibuktikan dengan pelbagai kajian dan data masih tak mahu mengalah..Nasib diktator tu dah berhenti Awal (22tahun dah jadi PM..cukup lah tu..rehat je..)..

No comments: