Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 5, 2009

4B Si Blogger umNGOK..

Bodoh,Bangang,Bahlol dan Bongok (kata Uncle Hisham kepada umNGOK dan Orang Kuat Umno itu) ..Itulah yang dapat digambarkan oleh blogger yang menggelar diri mereka BPN(Blogger Pembela Negara..eh..ke Bini Puaka Najib??hahaha)..




Nak edit video kasi bende jadi lawak macam kes HINDRAF dulu tu bagi aku ok je..Or kisah Anwar joget2 masuk sehati berdansa masa die muda2 dalam UMNO dulu or mase datang kat Ijok yang goyang2 tangan tu..Sebab tu just tuk have Fun..Sama macam video yang Hanief (user youtube:malaysianews) buat..Just tuk have fun je..lagi2 mase AGM UMNO zaman Pak Lah (BERSIH) dan zaman Najib (UMNO Politik Wang & Babi)..

Tapi semua tu tak guna pun untuk berkempen..Tapi kalau video edit ni diguna tuk berkempen macam yang dilakukan oleh RTM,TV3 dan saluran TV yang lain dikala iklan mereka dahulu memang salah..Kes Nik Aziz cakap Allah mencarut,banyak ayat2 mencarut dalam Quran,Datin Wan Azizah cakap bangga dan tabik kepada Lim Guan Eng sebab Lim cakap melayu BODOH..Itu semua berniat jahat dan nak mengaburi mata rakyat..

Tapi dengan dunia internet dan serba canggih sekarang lihat apa yang mereka telah lakukan..lagi la pulak ni..Walaupun ianya lawak,tak perlu kot nak ulas dalam blog duk promosi dan berkempen guna video macam nih..



dan juga yang ini lebih teruk..memalukan Negara Malaysia lebih2 lagi JAKIM dan POLIS serta FRU yang seakan tak buat kerja..Sebab apa??Cuba bayangkan macam mana perkara seperti ini dibiarkan??Dapat permitkah??Dahsyat!!!



So dah caya belum POLIS memang diperguna untuk tujuan POLITIK UmNGOK??Herm..sama2 fikirkan..Vote For pakatan..PAS di Manek Urai..InsyaAllah...Kembalikan Hak petroleum kepada Rakyat Kelantan!!



No comments: