Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 8, 2009

DUN Perak:UMNO Celaka vs Pakatan Rakyat..

Mana pilihan dihati??Para pemuda celaka atau AMK,Dewan Muslimin,Ikhwan atau apa??
Siapa yang lebih layak memimpin??Apa beza sang pengecut dan yang berani..Adakah si berani perlukan sesuatu untuk berjuang atas dirinya seperti senjata dan sebagainya??Sebelum ni aku dah tunjukkan kat hangpa kisah sebenar dari Filem Ip Man..So dari sana nanti korang boleh nilai..


Sekarang ni kecoh pasal isu DUN Tergempar Perak tanpa melalui Speaker..Speaker Sivakumar tak keluar apa2 arahan tetiba MB Haram (Zambry..yang keje kat kedai mamak..kan kite panggil die zambry je..aku panggil semua mamak dgn nama zambry je kalau nak amek order since bulan 3 dulu)


Apa kuasa Dewan (DUN dan Parlimen)??Mana lebih kebal??Apa hak sebagai rakyat..Adakah boleh masuk tuk tengok sidang DUN??Apa pula kes tak boleh bukan sahaja masuk dalam dewan dun,nak hampiri bangunan yang terletak di dalamnya DUN pun xboleh..Ape cer beb???



Hari ni betul2 kelam kabut..Bila dulu 3 Mac 2009 Pakatan Rakyat buat sidang tergempar Zambry Mamak Kadir dan konconya serta malaun2 yang khianat apa yang terjadi??Pokok demokrasi pun dia takut..Satu dunia tau beb..haha..UMNO/BN nak letak mana muke??dalam lubang Bontot Saiful Bukkake yang dah koyak rabak dikerjakan golongan bibir seksi penuh gincu dengan menggunakan C4 ke??


Malaysia xmalu..UBN yang seharusnya malu..jom lihat video2 tersebut..menarik...Bandingkan kes Perak..UMNO Celaka dan Pakatan Rakyat..Bagaimana POLIS diperkuda..Jangan nanti timbul pulak selsema kuda..Selsema babi dah wujud..Orang yang sokong ISA kat Melaka pun angkat sepanduk mintak kandang babi moden dah..hahaha..tengok sinar beb..

KES 10 ADUN diugut (terengganu)


SIDANG Bawah Pokok Demokrasi..





DAN APA KATA RAKYAT??








PEMUDA UMNO CELAKA MENGAMUK KAT PARLIMEN..




Perasan x??POLIS xde siot..macam haram..mane dorang??Huhu..Jom usyar video lain pulak..kat sidang DUN Perak..



Untuk maklumat penuh tengok je berita dari malaysiakini..Bebas dari cengkaman mana2 parti politik..

2 comments:

akureformasi said...

Macam SI*L perangai puak2 BN nih....

Fadh UniversouL said...

ini bukan sial lagi..dah tahap neraka jahanam dah puak2 umno ni..