Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 25, 2009

Setuju vs Tak Setuju

Amina (wakil Bebas) kata dia dapat sogokan daripada PKR dan ada bukti suara.Antara tawaran supaya menarik diri adalah mnjadi TKM Pulau Pinang..??

Tak Setuju..Bingai ape..dah tak bertanding..Kalau bertanding menang pun,entah dipilih entah tak..hahaha..


Sejumlah lebih 200 ketua kampung yang dipecat adalah sah disisi undang2 kerana mereka bukan penjawat awam-Pensyarah Undang2 UUM..


Tak setuju..Kalau macam tu bagaimana beberapa puluh orang ketua kampung yang dipecat kat Terengganu sebab tak nak bagi kerjasama??huhu..


Pelajar yang menduduki SPM dihadkan mengambil hanya 10 subjek.


Sangat setuju..nanti mak bapak tekan anak pulak..Kite pentingkan kualiti terhadap kefahaman,bukan kejar sape paling banyak..pembelajaran sepanjang hayat yang ditekankan.nanti anak2 terseksa,anak2 tak mahu pergi sekolah sebab tertekan mak bapak terlalu ghairah dengan menempa nama..

No comments: