Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 2, 2009

Wohooo..

Salam..

hehe..hari ni aku terdengar lagu dari My Girl..
Ade satu part lagu yang pernah kenal sgt2..
rupenye a bit part of lagu Hidup dan Mati..
tapi certain part jela..Lagu Nasyeed ciptaan sepenuhnya
Pit (Fitri UNIC) dan juge Amir (sound engneer kat Hijjaz rec)..
patutla mase aku recording lagu tu
macam best n soul je lagu tu..layan gak beb..

Nak try dengar dari my girl??
minit ke 0:37 smp b4 masuk verse..





Banding dengan lagu ni pulak..



mase part course die..
mse part lirik cmni..

KepadaMu ku rayu..
Himpunkan aku
Bersama hambaMu yang bersujud..


hehe,,name group ni Destiny..
Bagusla konsep die..macam yang korang minat*

*bg peminat Hijjaz Record n Sahabat UNIC la..

Kenapa gambar aku xda dalam group tu??
hehe..ramai yang bertanye..
tapi,myb aku belum cukup layak nak publish jadi
recording artis kot..juz tolong kawan2 je..
Korang leh tanye selanjutnye nanti..
Maybe ramai antara yang terdekat dah tahukan??
dan ramai gak yang mesti xsangke aku pernah rakam album kan??
hehe..so kalau nak dengar suara aku,
beli album Destiny..cube detect mana satu suara aku n part aku..
tuk back up voices xdikira la eh..


Nota kaki:
Destiny adalah kumpulan nasyeed yang baru bawah
jagaan Fitri Haris(UNIC) dan baru sahaja melancarkan album
pada awal Feb yang lalu.Album selawat dan lagu hasil ciptaan Fitri
dan satu lagu sumbangan Amar.Kalau join konsert UNIC tu maybe korang
akan terjumpe la si Destiny ni...


CheguFadh:
hehe..Pit ckp anak die yang bagi intro lagu ni..
Asal dari Nananana je(gumaman anak die)
So skrg ni dapat merungkai pulak part course..biasela
mamat tu memang gile tengok cite korea pun..
cube la bukak cite korea series or movie jiwang2..
mesti non stop punye..




anggota asal Destiny
















































Sumber:http://www.nasyidestiny.blogspot.com/

No comments: