Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Mar 14, 2009

Sedikit Hiburan..

Rabu lepas aku ade meeting sekejap kat kedai mamak..yang diberi nama Al Bayan..

Ade meeting sikit berkenaan program Power Of Pen yang bakal dilancarkan pada 16 Mac 2009 ni..Nak dijadikan cerita,aku dah order tapi tengah meeting tetibe la pulak member aku bagi sms..

Die mintak aku belikan 4 roti kosong + Milo Ice..Adus..Mamak2 ni semua pulak tengah sibuk dok berkemas..Nak tutup kedai dah kot..Jam pulak dh tunjuk waktu 11lebih..

Dengan selumber aku panggil mamak yang kire ade 3-4 meter dari aku,tetapi membelakangi aku..

"Zambry..dey Dr Zambry..Sini..erm..bagi saya 4 roti kosong+ 1 Milo Ice bungkus"kataku..

"Okey"(sambil menggoyangkan kepalanya)



Dulu : Jom pi minum kat kedai mamak
La ni : Jom pi minum kat kedai Zambry

Sumber : TBO




Dengan tidak semena2 ada yang melihatku..Hahaha..MB Jadian Perak telah ku panggil untuk mengambil order..
Ape2jela..Aku tengah mereng sikit ni..Tapi kalau korang nak praktik bende ni agak best la jugak..Try la..atleast pekerja2 mamak ni akan rasa dihargai..
Rakan2 dorg 70ribu orang tak dapat masuk Malaysia,tapi dorg pula di gelar "Dr Zambry"..hehe....

p/s: Jangan praktik penggunaan bahasa pasar yang terkandung diatas.Ini bukan penulisan Ilmiah.Jadi ianya tidak harus dicontohi.

No comments: