Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Mar 29, 2009

Penat....

Salam..

Kepada semua pengunjung yang begitu taksub mengenai
politik Malaysia,anda tidak dinasihatkan untuk membaca entri ini.
Sila ke entri seterusnya atau tunggu sehingga entri baru menyusul.
hehe..

Okla..Aku xda nak cerita apa..
Tapi minggu ni memang aku cukup sibuk.
Sibuk dengan apa??Perihal persatuan mahasiswa
yang selalu ingin dijatuhkan dan disabotaj.

Mana ke tidaknya,sebelum ni dah banyak kali
cuba dianiaya.Aku sebelum ni tak tahu menahu
pasal kewujudan persatuan tu,tapi bila
geng2 MPP sebelum ni duk promo suh datang
Mesyuarat AGONG PMS tu,so aku datang jela..
Itulah pertama kalinya aku terlibat secara
tak langsung dengan Persatuan yang penuh kontroversi
tu sampai ke hari ni.Dan menjadi pendokong kuat Persatuan tu jugak.


PMS atau nama penuhnya Persatuan Mahasiswa Sains
telah wujud sejak sekian lama,tetapi ianya lumpuh akibat daripada
pimpinan sebelumnya dan tidak mendapat support yang kuat daripada
pensyarah fakulti,tetapi Tengku Ghaffar atau lebih dikenali sebagai
Akhi TG telah menaikkan semula pesratuan ini.

Masa aku mula2 join,malam mesyuarat agong dah
nampak anasir2 luar yang cuba menjahanamkan
persatuan,lebih2 lagi ada pula MT yang khianat
yang sepatutnya memegang amanah berkaitan wang,
tapi yang terpaksa menanggung beban pula si Mr Presiden.

Dan mesyuarat pula dibiarkan tertangguh
kerana hal kewangan yang bermasalah.Setelah
sesi debat dan pertikaman mengenai
perlembagaan yang ramai tak tahu menahu
langsung pasal perlembagaan tu,akhirnya mesyuarat
berjalan seperti biasa,dibubarkan kabinet dan
dilantik pula kabinet yang baru.

Kemudian timbul pula isu BLOG yang baru,Gabungan Mahasiswa
Sains yang mengharap mahasiswa sains bersatu bawah mereka
untuk membawa suara mahasiswa.Dibiarkan kerana disangka mereka
tidak membawa sebarang masalah,cuma pelik kenapa bila sudah ada PMS
yang berdaftar bawah HEPA tetapi wujud sesuatu yang tidak berdaftar dan
tidak ada wakil GMS yang muncul mendedahkan identiti masing2 bagaimana
mahu membela suara mahasiswa Sains..


Kemudian yang paling terbaru isu KEMPEN DERMA PEN
MAHASISWA KAMPUS untuk kanak2 luar negara melalui UNESCO.
Terdapat kotak derma pen yang berisi pen telah dicuri.
Kotak derma dicuri.Apa motif pelaku??Kalau nak sabotaj bukan sabotaj
program.Setidak2nya cari la MT dan EXCO PMS sendiri atau sabotaj
kenderaan kami.Bukan mencuri barang hasil derma orang lain.


Walau apa pun terjadi,prespektif aku mengenai
mahasiswa sains masih lagi tinggi.Mereka yang
bebas dan tidak taksub dengan politik kampus
menyokong penuh segala gerak kerja.Menyertai aktiviti
yang telah disediakan.Seperti seorang kawan aku yang
cukup sempoi dan kelakar ni..


Die ni cukup la baik hati..
Dalam hujan lebat hari tu
die datang gak program..
Bayangkan la kalau kite hari jumaat malam
dengan keadaan hujan lebat,dah tu siap black out pulak
kat dewan tempat aktiviti berlangsung,nak ke datang??
hehe..TQ Paani sebab bagi pinjam torchLite b4 keadaan pulih.
Then sanggup angkat n susun meja walaupun ko bukan saketeriat
ataupun mana2 biro persatuan..Ko memang baik..

Untuk kenal lebih rapat dengan Paani,kunjungi blog beliau..
http://paanipeace.blogspot.com/




Tidak lupa kepada saketeriat Festival FST
dan Biro2 yang bertugas,tahniah atas program.
Lain kali kite buat lagi,tapi aku nak buat untuk budak sam
aku je dulu..hehe..Nak unite bdk sains batch 07/08..

2 comments: