Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Mar 14, 2009

Kenapa Hishamuddin Rais ni pemikir??

Ramai yang pelik aku letakkan Hishamuddin Rais sbg pemikir?
Entahla..sebab bagi aku,ape yang di ulas aku selalu setuju..
dan kekadang tu pun dapat bukak minda aku..
dan aku xrase die ni jumud..
selama ni aku pun cop die ni kaki sosialis..
dengan YB Akmal Madzir MPP telah melabel aku sbg sosialis
sebelum ni,aku pun menerima seadanya,tapi hari ni aku nak
bagi korang sket vdeo yang aku terjumpe mase lepak dlm studio YOUTUBE..
hehe..



hehe..dah tgk smpai habis??
AKu xrase ape2..sebab ape??Aku pun xtahu..
Adakah aku lemah jati diri??
AKu rase kalau ada ape2 aku pun pertahankan juga
negara aku kalau diserang dek org2 Indon dlm alam maya dulu..

tapi apa yang dicakapkan Hisham mmg betul..
kite cube tgk realiti..jangan rase ape2..
kalau bende tu berlaku depan korg,ape yang korg rase..
Adakah korg patriotik atau tidak??
Aku rase org2 Msia ni sbnrnye xde la patriotik pun..
semuanye politik je..

Okla..Yang penting tgk sampai habis ye..
die ni kene sumbat ISA pun die xheran..
Orang kampung aku ni..


No comments: