Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Feb 18, 2009

Simple but Hot News..

1)Berkemungkinan satu lagi BUKIT akan diadakan re-election berikutan
rasa tanggungjawab Elly(Elizabeth Wong) yang menawarkan perletakkan jawatan sebagai
EXCO dan ADUN Kerajaan Negeri Selangor.

DSAI dan Ketua kerajaan,Tan Sri Khalid meminta Elly supaya berehat dan kembali bertugas berikutan prestasi cemerlang beliau dalam melaksanakan tugas.Sementara itu,Bloggersnetwork mendesak supaya Pakatan rakyat berhati-hati dan tidak terlalu menekan Elly kerana gambar yang disebarkan itu berpunca daripada perbuatan khianat dan lokasi adalah dirumah beliau sendiri.



2)Berpuluh ribu saman ditarik semula atas keputusan Dewan Rakyat
yang memikirkan kebajikan rakyat.Bermula 2013,mana2 kenderaan
akan dikenakan saman dan diwajibkan bagi semua kenderaan.Bagi kenderaan
lama yang tidak mempunyai tali keladar dibelakang,tempoh sehingga 2013 adalah
cukup untuk mereka membuat tindakan lanjut.Proton,Perodua dan Honda antara syarikat yang
menawarkan pemasangan percuma kepada kenderaan jenis mereka.

3)Pilihan raya di 2 bukit telah disahkan tarikh dan masanya.UMNO meminta Pakatan Rakyat
menerima dan tidak mempertikaikan tarikh selepas pemilihan atau peralihan kuasa yang dilakukan oleh UMNO.Pakatan rakyat terlalu excited dengan re-election tetapi pihak UMNO/BN dilihat mahu melengah-lengahkan perkara ini.

4)Ir Nizar mengisytiharkan keluar daripada kediaman rasmi MB Perak.

5)Abdul Wahid Endut telah selamat menangkat sumpah sebagai ahli parlimen semalam.

6)Kerajaan menyokong usul pembangkang di dewan rakyat untuk memboikot produk Yahudi.

7)McD telah menurunkan harga sehingga hampir RM5 bagi setiap set lunch mereka tetapi dalam bersyarat iaitu dari 12.00-3.00pm sahaja.Ternyata produk Yahudi ini terasa dipinggirkan dan terpaksa menggamit hati rakyat Malaysia untuk kembali ke arah mereka..


Image Hosted by UploadHouse.com


Saya menyeru agar kesemua produk Yahudi ini dipinggirkan terus..Kalau nak makan kat tempat yang ada class boleh pergi ke Rasa Mas(Malaysia),Chicken Rice Shop,Pizza(Italy),KFC(kini hak milik Malaysia) ,Marry Brown dan sebagainya.

Kalau betul sangat laung2kan Hidup Melayu,pergi je makan kat kedai2 atau gerai2 melayu biasa.Atleast menolong jugak bangsa dan agama sendiri.

No comments: