Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Feb 21, 2009

Perak..Hal yang tiada dalam Berita Propaganda Arus Perdana


Ajijoi berkata:

Ajijoi ~ kesian kat mamak sorang ni. merayu orang ramai terima dia sebagai mb. dia pun dah mula terasa, orang ramai tak layan dia. mana-mana pun dia pergi, hanya polis peronda sahaja yang sudi menemani.

Sampaikan pergi solat jumaat pun, satu masjid blah time dia keluar. Tinggal la puak-puak kaki jilat umno yang jadi ajk masjid buat-buat tunggu melayan dia. Yang paling kesian sekali, abang-abang polis yang kena berkawal jaga kereta dia semasa solat jumaat. Tak solat ye bang. kesian....kat sana nanti zambry tu sure tak nak jawab bagi pihak abang sebab tak solat jumaat.

yang paling rileks sekali, drebar zambry ni. time orang solat jumaat, dia bagus tido dalam kereta perdana zambry. siap pasang air-cond lagi.

datang masjid 7 orang....yang solat dia sorang je. yang lain jaga kereta dan selipar. takut tak pasal-pasal dalam banyak-banyak selipar kat masjid tu, ada yang boleh terbang. tapi orang malaysia tak main punggai kasut. sebab kasut kat malaysia ni mahal-mahal. selipar pergi jamban pun, dibubuh kaler, dichop corak serba-sedikit, dekat sepuluh ringgit jugak harganya.

ada ke sesiapa yang termakan dengan rayuan dia ni? nak sokong dia sebagai mb? sekarang ni, jangankan kata melayu, mamak pun tak sokong dia. kesian......

Klik pada tajuk untuk berita penuh


3294887676_908001ba26


No comments: