Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 15, 2008

Azmin Tidak Akan Mengambil Tindakan Terahadap Tv3


Azmin tidak akan mengambil tindakan terhadap Tv3 berhubung berita yang di keluarkan seolah menggambarkan beliau sedang di marahi penduduk seolah berbentuk hasutan. Menurut Azmin jika mereka hendak bermain dengan cara begitu biarkan. Malah beliau juga memberitahu malayadaily dimana berita sebegini sudah di jangka dan media yang di kawal Barisan Nasional sedang mencuba untuk memburuk urukkan kerajaan negeri Selangor.


Sementara itu sewaktu mengadakan pertemuan dengan persatuan penduduk rata rata mangsa melahirkan rasa kesal dengantindakan kerajaan negeri dan pusat seolah olah seperti sedang berlagai anatara satu sama lain dan mahu menunjukkan hero kepada rakyat menerusi media. Namun hakikat sebenarnya tiada apa yang di lakukan untuk mengatasi masalah ini yang dilakukan hanyalah membuat jalan keluar masuk dan memberi makanan. Tiada usaha untuk mengatasi kejadian tanah yang masih bergelongsor.


Sebelum ini Menteri Besar Selangor yang bersetuju menerima bantuan dari Kerajaan Negeri Selangor menjelaskan bahawa Kerajaan Negeri masih tidak memutuskan untuk memberi seabrang ganti rugi kepada penduduk. Walaubagaimanpun Menteri Besar Selangor akan turun sendiri menemui penduduk yang terlibat dan cuba menyelesaikan masalah ini dengan segera.



Sumber:MalayDaily





Korang pun Boleh TENGOK DENGAN JELAS LAGI BUKTI VIDEO KAT SINI!!


[Click pd tajuk]

BENARKAH TV3 MAINKAN TRAGEDI BUKIT ANTARABANGSA?


dan

Penjelasan Azmin Berhubung Isu Di Marahi Mangsa Tanah Runtuh Laporan Tv3


CheguFadh:

Korang pun dh tgk pe yg aku post psl isu sblum nikan??Lu PikirLah Sendiri!!





No comments: