Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 24, 2008

Azhan..biar buta di mata,jangan buta di hati..


Itulah yang boleh diungkapkan apabila juara Akademi Nasyid
Azhan telah mengeluarkan statement yang begitu berani tanpa
berfikir natijah yang mungkin menimpa dirinya..Sesungguhnya aku memang respek
dengan si Azhan ni..

Di dalam harakahOnline hari ini dibawah tajuk Azhan harap pengundi Kuala Terengganu 'buka mata' telah meminta agar para pengundi Kuala Terengganu dapat memilih calon yang lebih (dekat) kepada mardhotillah (keredhaan Allah.

"Pada saya (peribadi) saya, beri undi kepada PAS lah, tapi dalam bentuk umumnya, untuk pengundi atas pagar, biar dia fikir keputusan yang dibuat itu adalah didorong oleh ketentuan Allah SWT,"kata Azhan.




Semasa menjalani proses recording di Studio Hijjaz 24-28 nov yang lepas
memang Fitri dan sound engneer Mohd Shamir(Amir) ada memberitahu aku yang Azhan ni
kuat menyokong PAS dan antara Unit Amal PAS Johor.Azhan telah pun selesai proses recording 1-4 dec lepas juga di Studio Hijjaz(selepas kami selesai,agak best lagu si Azhan ni).


p/s:Nama Mawi pun ade naik masa Kongres Nasional keADILan lepas,Mawi dikatakan turut sama menggantung bendera PAS dan PKR pada tahun 1999.Tetapi apabila ditemuramah media "ARUS PERDANA" dia hanya menafikan ahli mana2 parti kerana belum mencapai 21tahun pun masa tu.

No comments: