Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 26, 2008

Aktiviti Masa Lapang..perkembangan terkini

Aku rase sejak habis sam aritu aku dah habiskan banyak gile
duit kat wayang..dari cite Madagascar2,Quantum Of Solace and The Vampire who Admire Me..tu b4 aku pegi FestiVal Nasyid MAKUM kat UTM..Aku leh bagi kredit kat Madagascar je sbb best..Tapi aku rase yang previous pny much better la kot..Hasrat nak tengok Antoo Fighter xpernah kesampaian sebab busy ngn recording..last2 aku lupekan hajat tu..


Tapi sejak lepas raye Haji aku dah start balik..
bermula dengan

Transporter3 (11dec2008)



Los dan Faun (12 dec2008)


Histeria (21 dec 2008)




dan Yes Man (22 dec 2008)





Komen aku,cite Transporter paling aku puas hati..tapi klu nak compare dgn Transporter 1 n 2 yg 3 ni la paling hampeh,tp still mantap gak sbb actor die pndai mainkan watak n kewl kot..(4 1/2 stars)

Los dan Faun,satu fenomena baru dlm dunia filem tempatan..Idea paling kreatif Afdlin stakat ni,tapi xde la sampai boleh tanding kehebatan jalan cerita BULI (sbb ade Nasha Aziz ke aku minat ni..haha)
(3 1/2 stars)

Yes Man akan buat korang terfikir..Cite falsafah tapi berbentuk komedi..nak suruh kite gunakan setiap peluang dan detik kehidupan dengan betul sambil kite eratkan ukhwah.Good muvee..(3 1/2 stars)

Histeria..
Paling menyesal aku tengok..bagi aku filem ni agak sampah..sebab motif tah ape2..unsur seram xde..Jembalang bunuh orang..herm..klu nak bunuh pn bg la logik sikit..Aku tgk Goda n Ghost series kat 8tv org cina buat ok je..tp yang ni mmg worst la.. (1 1/2 stars)

hehe..tapi xde la stp mase aku g tgk wayang je..
aku pun ade gak bercuti kat Morib ngan PD..
dats y ade satu mase ri2 aku xupdate lame gile blog ni..

nway..result dah dapat..mengecewakan aku..mmg dah dijangka..
Tak seperti yang diharapkan..Tapi aku dah cube yang terbaik.
Mungkin aku careless sgt kot dan ade terlalu konfiden smp jadi cm2..
Aku nak cube baiki pulak sam dpn..InsyaAllah..doakan aku ye kawan2..


Okla..tu je perkembangan terbaru aku..aku baru je balik dari KL
tadi bawak family aku duk jalan2 kat area Imbi..nak tunjuk kat diorang..sng sket nanti klu nak g shopping kat LowYatt or Times Square tu..Sekian..Wassalam..


p/s:Tengok wayang xsalah rasanya..Lagipun aku g dgn adik beradik aku..Bwk adik2..Tahla..sbb ade dulu kwn aku yg ckp masuk wayang ni HARAM..huhu..tahla..

No comments: