Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Dec 23, 2008

..Ada yang terlalu Fobia dengan Blog..

Hehe..susah nak diungkapkan apabila rakyat di negara yang dikatakan
mempunyai mentaliti tinggi dan pembangunan yang pesat tidak diberi peluang untuk menggunakan blog.Pelik dan ajaib,tetapi itulah hakikat sebenarnya yang telah berlaku kepada negara kita Malaysia tercinta.

Satu pertubuhan parti yang amat popular di Malaysia dengan salahgunakuasa,rasuah dan membela bangsa melayu(slogannya) mengeluarkan amaran kepada ahlinya supaya jangan menggunakan blog untuk berkempen.

Adalah amat memalukan apabila sebuah negara yang maju tidak dibenarkan menggunakan blog sebagai sumber maklumat untuk menyampaikan kehendak dan hasrat,dan rakyat juga seolah2 mudah terpedaya dan tidak pandai menilai sumber yang sahih atau yang tidak sahih.

Jika dikatakan sumber dari blog itu fitnah dan penipu,bagaimana baru2 ini Mahfuz Omar menang kes dan Utusan serta bekas ketua pengarangnya diarah membayar rm120k kerana menerbitkan berita fitnah terhadap Mahfuz.Sebelum ni pun aku dah sajikan mengenai TV3 yang menyiarkan gambar MB Perlis akan mewakili PAS bertanding dengan Wan Farid pada PRK Kuala Terengganu Januari ini.


SO korang nak ckp ape tantang Blog??pandai pilih la kan..semua dah akil baligh..dah mumaiz..

xkan xleh nak beza antara demokrasi dan demoCRAZY ryte??Malu je klu dh tua bangka,berjwtan penting dlm negara tp xtau..

Apa itu demokrasi semua umumnya tahu akan hak kebebasan seseorang itu seperti yang dijamin dalam artikel perlembagaan persekutuan.Risau dengan kebebasan bersuara mengenai hal agama dan kaum dicetuskan??Kan semuanya sudah ada dalam perlembagaan dimana tak boleh menyentuh isu hak agama islam dan kelebihan pada bangsa melayu.So apa yang dirisaukan sangat??Cuma kita jangan terlalu menindas golongan yang tak berkemampuan.

Korang tgk 360 dulu?Yang pasal pelarian xdibenarkan bekerja dan mendapat pendidikan.Kalau polis buat operasi jumpe pelarian yang berdaftar bekerja kemudian diminta pasport bekerja tidak ada,Majikan dan pelarian tersebut akan dihukum seperti mana pendatang tanpa Izin.Adakah ini kejam?bagi aku kejam,tapi aku masih xada jalan penyelesaian terbaik,cuma berkaitan kerja sepatutnya tak perlu dihalang mereka bekerja kalau masyarakat kita sendiri malas nak bekerja.


Jauh dah aku merepek ni,terkeluar dari tajuk pulak,nanti kalau ade mase aku ulas mengenai demoCRAZY ni pulak ye..tapi utk warm up,ape itu demoCrazy.Dalam erti kata yang mudah ianya Demokrasi yang diterapkan bila menguntungkan dan disimpan sebolehnya bila merugikan dirinya.

No comments: