Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 16, 2011

Mengimbau 1 muted Malaysia


Renegade filmmaker, writer and columnist Hishamuddin Rais says the last 53 years of Independence have led to the 'bonsification' of the Malay mind.



Amir pointed out that the culture of feudalism is still prominent among Malays, making it difficult for them to pose difficult questions to their so-called leaders. The unwavering support for the sultans of pre-independence, he said, had transferred to hero-worship of politicians after the nation declared independence from the British. "Even after Merdeka, it is unfortunate that the practice has continued. Just look at the BN rhetoric... it is to teach people to be thankful," he said. 


Full story here: http://www.malaysiakini.com/news/142146


Political cartoonist Zunar has had his books banned, pulled off the shelves and declared threats to national security ...

No comments: