Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 26, 2011

Movie:Street Kings


Starring: Forest Whitaker, Hugh Laurie, Keanu Reeves

Summary:
In Street Kings, a police thriller directed by David Ayer, Keanu Reeves plays Tom Ludlow, a veteran LAPD Vice detective. Ludlow sets out on a quest to discover the killers of his former partner, Detective Terrance Washington.

Academy Award winner Forest Whitaker plays Captain Wander, Ludlow's supervisor, whose duties include keeping him within the confines of the law and out of the clutches of Internal Affairs Captain Biggs (Hugh Laurie).

Ludlow teams up with a young Robbery-Homicide detective (Chris Evans) to track Washington's killers through the diverse communities of Los Angeles. Their determination pays off when the two detectives track down Washington's murderers and confront them in an attempt to bring them to justice. (Fox Searchlight)


Chegufadh:
Aku suggest filem ni kepada umum.Membuka minda kita tentang hakikat yang berlaku pada hari ini.Kadang-kadang,tak perlu ikut undang2 untuk lakukan perkara yang betul sebab semua saluran yang kononnya mengikut lunas undang2 sebenar itu telah dicemari oleh kuasa-kuasa jahat yang berada di atas ..Kisah tentang seorang polis yang dianiaya rakan sendiri kerana terlalu jujur dalam melakukan setiap pekerjaan tetapi kesilapan polis ini adalah terlalu cepat melatah & bertindak tanpa menyusun strategi pada awal permainan dengan baik sehingga rakan2 yang sebenarnya musuh utamanya memfitnah & menikamnya...Macam kes politik MalaysiaLAH pulak!!!

No comments: