Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 17, 2011

Malaysia yang JIJIK

Lama tak mencatat..terlalu sibuk dengan tugasan seharian..apapun,perjuangan memang tidak pernah dikhianati..Cumanya kadangkala agak bosan dengan gaya politik BODOH MELAYU & MALAYSIA..Terlalu bodoh sehingga untuk menjatuhkan imej seseorang wayang seks secara percuma & dibuat gaya preview filem di FINAS mendapat kebenaran..

Pertama kali Malaysia menganjurkan festival filem nakal sedemikian.Polis & segala macam badan berkuasa seakan mengizinkan.Pak Mufti tak keluar ulasan,Si Firaun Kecil Zul Nordin masih dengan perangai Zionis Yahudinya..Mungkin disebabkan dah terlalu kenyang & selesa dengan segala macam kemewahan wang rakyat.Kalau dulu dalam PR siap main kayuh basikal lagi..



Kes Bible dalam BM pun sengaja diperbesarkan walaupun ianya hanya hal yang kecil.Takut katanya kalau melayu tertipu.Hoi MELAYU PUKIDA,PERKASAM & UMNGOK diluar sana,tak lupa kepada Melayu lain (PAS terutamanya) yang terlalu menyalahkan agama lain bila hal bersangkut paut agama islam...Melayu sekarang ni memang bangang BI ke??Melayu hanya pandai baca BM ke??Kalau duduk disekolah2,bandar terutamanya,anak2 melayu kita dah tak layan lagu melayu..Semuanya BARAT..Semuanya ENGLISH..Kalau tak ENGLISH tak COOL & up-to-date...

Jadi nak kata relevan apa bila Bible dalam BM tak boleh??Orang kampung??Orang kampung & bandar,dibandar kebanyakan lebih sesat.Dalam kampung tak ada clubbing & pesta maksiat mcm di bandar.Yang mudah terpengaruh adalah orang bandar.Sampaikan arak & ini itu  pun tak tahu beza..

Jadi oleh kerana Melayu yang dah macam tak ada agama ni kebanyakannya melayu yang terlalu barat,mereka memang lebih pandai BI dari BM..sepatutnya kerajaan HARAMKAN Bible dalam English sahaja..Orang2 di Sabah & sarawak yang kristian tak berhak dapat Bible dalam BM..mereka tak diiktiraf oleh kerajaan Malaysia sebagai rakyat Malaysia..Walaupun kebanyakan daripada mereka bukanlah hebat sangat dalam BI tetapi dipaksa untuk baca bible dalam BI so kebanyakan macam kira speaking pun berhabuklah..

Tapi tiba-tiba nak election Sarawak,diluluskan pula Bible BM..Terkedu semua UMNGOK & sekutu MUNAFIKNYA selama ni..Dan ulasan daripada Ulama-ulama tentang HARUSnya Bible dalam BM pun sangat bertepatan & relevan..Yang penting diri sendiri..Hang sibuk laung ini itu nak salahkan pihak sana menyesatkan orang,hang tak tahu nak dakwah diri pun..diri sendiri sesat,nak kata orang menyesatkan orang lain..Sudahlah..Bosan..

p/s:Jijik melihat mereka yang rasa BM tu bahasa Syurga..Jijik melihat mereka mempertahankan BIBLE BM tak boleh macam mereka tu pejuang Islam padahal kaki clubbing ,kaki mabuk & main perempuan..

No comments: