Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jan 24, 2011

Program DSAI Selasa 25 Jan 2011

‘LUNCHEON TALK’ bersama Y.B. Dato’ Seri Anwar Ibrahim
Tajuk: ‘Subsidi: Bebanan Negara atau Bebanan Rakyat?


25 Januari 2011 (Selasa)
11.30 pagi – 2.00 petang
di Kelab Shah Alam Selangor, Jalan Aerobik 13/43, Persiaran Kayangan,Shah Alam

AGENDA:

11.30 pagi 
Pendaftaran dan kehadiran tetamu

11.50 pagi
Ketibaan Y.B. Dato’ Seri Anwar Ibrahim,Penasihat Ekonomi Negeri &Y.Bhg. Dr. Zakariah Abdul Rashid, Pengarah Eksekutif,Malaysia Institute of Economic Research (MIER)

12.00 tghri 
Ucapan alu-aluan oleh Y.B. Elizabeth Wong

12.05 tghri 
Pembentangan:‘Subsidi : Bebanan Negara atau Bebanan Rakyat?’
oleh Y.Bhg. Dr. Zakariah Abdul Rashid, MIER

12.30 tghri 
Ulasan ‘Subsidi : Bebanan Negara atau Bebanan Rakyat?’
oleh Y.B. Dato’ Seri Anwar Ibrahim,Penasihat Ekonomi Negeri


Jamuan tengahari


Sidang Media

2.00 petang : Bersurai.

Notakaki:
Antara Tetamu yang hadir: Dato' Nordin Sulaiman, En Shamsul Azri (Timbalan Pegawai Negeri), Dato' Muhd Jabar Ahmad Kembali, Ir Wan Halim Wan Ismail

Lain-lain jemputan: YBs, Timbalan Pengarah UPEN, Ketua-Ketua Jabatan, Ketua Kampung, Ketua Komuniti, Pejabat Daerah dan Tanah, Majlis Perbandaran.


Pada sebelah malamnya pula di Subang Parade akan diadakan majlis pelancaran album TERATAK dimana terdapat satu lagu yang dinyayikan oleh DSAI bersama seorang artis taiwan & seorang lagi yang aku dah lupa namanya..Faisal ada beritahu tadi..tapi lupa..Penulis lagu ini adalah Faisal dan judul lagu yang dinyayikan (Teratak) telah dipilih sebagai nama album charity ini..

No comments: