Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Oct 6, 2010

Apa akan jadi kalau sex terlalu bebas??

Zuraini berjumpa ayahnya untuk meminta persetujuan berkahwin dengan Shahrul.

"Ayah, Shahrul mahu melamar saya" kata Zuraini.

"Apa kau nak kawin dengan Shahrul?.. tak boleh!!" Kata ayahnya dengan nada tinggi,"Kau boleh kawin dengan siapa saja asal jangan Shahrul..."

"Kenapa saya tidak boleh kawin dengan Shahrul?" Tanya Zuraini

Sambil berbisik...ayahnya memberitahu..."Sst jangan sampai emak kau tahu ya.. Shahrul itu adalah abang kau."

Zuraini terkejut... lalu pergi mencari emaknya.

"Mak.. kenapa ayah melarang saya berkawin dengan Shahrul" tanya Zuraini kepada emaknya.

"Engkau tak payah dengar cakap ayah kau tu.. kau boleh kawin dengan Shahrul..." emaknya menjelaskan.

Zuraini hairan bercampur gembira.."Kata ayah Shahrul itu abang saya...?"

"Ayah engkau juga tidak tahu yang engkau tu bukan anaknya."


*Fikir-fikirkanlah....Kalau pernah terlanjur pun,harap jangan ada rakam video atau gambar..Lebih-lebih lagi buat kaum hawa yang maruahnya akan sangat tercalar..Kalau dapat lelaki yang bertanggungjawab boleh tahan lagi,tapi kalau dapat jantan hidung belang,yang rakus dan kejam dan berbangga dengan aktivitinya yang merosakkan maruah setiap gadis sunti???

Percayalah bila kalian bercinta,kalian terlanjur dan ada macam2 sesi rakaman,kelak lelaki itu akan memalukan anda,akan menjatuhkan anda sehingga tahap yang paling terhina..kisah anda dan dia akan dicanang seluruh masyarakat dan rakannya dengan bangga,bagaimana dia telah meragut mahkota anda..kalau ada video dan gambar,semuanya akan disebarkan melalui internet,bluetooth & sebagainya..

http://genjus.files.wordpress.com/2007/12/grief1.jpg

Pilihlah pasangan hidup & cinta anda dengan sebenar-benarnya..Sesal dahulu pendapatan,sesal kemudian tiada gunanya

No comments: