Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Sep 2, 2010

Lama berdiam..

Maaf kepada semua..Aku kurang duduk dalam "kedai kopi" aku yang ni..sebab aku fokus pada DIARY aku..Blog yang HAK EKSLUSIF untuk aku..yang pada awalnya aku OPEN,bagi kebebasan kepada sesiapa sahaja untuk masuk,tapi kali ni aku dah buat private untuk BLOG tu...Semuanya tentang aku,tak ada isu sesiapa langsung,hal2 yang berkaitan aku je..perasaan aku,kerja aku & aktiviti aku seharian..

Dan BeLoG ini pula punya pengunjung yang boleh dikata ramai juga aku tak kenal..dan kalau boleh memang nak cerita banyak hal diri & aktiviti aku,tapi disebabkan mengambil kira faktor ramai SB yang telah diupah untuk menjadi mata-mata & cybertroopers yang selalu nak cari pasal,aku lupakan semuanya,hanya pandangan isu global & perkara yang ilmiah je aku ulas dalam ni..

Tapi baru-baru ni aku malas sangat nak update..So banyak pandangan aku luah dalam status facebook..Bagi rakan-rakan yang masih belum ADD facebook aku sila ADD...Kalau yang kenal pernah sepengajian memang aku approve,tapi guna nama & info sendiri,kalau nak lagi cantik pakai pic sendiri jugak..publish album profile pic senang nak check siapa gerangan orangnya

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjwOdK4K7quTkPT4bFSfl0YmsOaPXokbXGHHMojU09yxxaMKBRW30FWEHD3TstwPiQ4grf9KPBbTwftWIwqGSN7uwG3WtAUSHlZ2PavTv6Cty3SDLci5GpWjvIiVjZCDRYZMzQY3kWz7JIQ/s800/facebook.jpg

ADD faceBOOK aku bagi rakan yang mengenali diri/sahabat seperjuangan/sefikrah
http://www.facebook.com/chegufadh

Kalau yang tak kenal,minta bagi msesej bila nak add..Dah tak larat nak approve orang..dalam 2minggu lebih ni dah lebih 130 yang tak sempat aku approve setakat ni...sebab faktor tak kenal & add pun tak bagi mesej...

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgvInIm6WceF_HXXMVFI8vCeRzwcxH1yZI6ErmLMKnAHuEhAWUNy5d-IQd30EA5_ZFaMC7glg6wQyvymPWIREz3PmKTKKC5soI9jpiQR1JJAbo3VRu0MtAQskkwoUJrMcNbmxszgOsdrDd2/s320/festival+nasyid+19+076.jpg

Aku agak bizi..terlalu banyak projek & latihan untuk nasyeed...Juga dapat jemputan untuk persembahan nasyeed yang sangat lumayan..mungkinkah menjadi kenyataan??berbelas ribu bayaran!!terkejut aku..terima kasih kepada yang mengajak kami untuk program maal hijrah nanti,kami tunggu surat untuk pengesahan program sahaja...


No comments: