Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 17, 2010

Fiesta Kelantan....huhu..


Salam..OK..Hangpa semua jenis tengok TV??Baca sotkaba???Dengar Radio??aku malam2 time berita dengar gak radio selangor..since PRK Hulu Selangor lepas..siap ada LIVE lagi tuk apa2 event kerajaan(tp bukan kerajaan negeri,live dari program pembangkang negeri lak)..

Apa2 jelah pun,tapi mesti hangpa semua baca pasal Fiesta Kelantan yang telah dilangsungkan perasmiannya MALAM tadi kan????Kalau tak tau boleh tengok (klik saja semua link) ARKIB UTUSAN & BERITA HARIAN bagi anda penggemar kedua MEDIA tersebut..Ada cerita..atau lihat sahaja Malaysiakini jika membenci berita dari sotkaba parti seperti SuaraKeadilan & Harakah macam aku ni...Atau masuk saja pada link ni..

*tak boleh buka link Utusan dari blog ni..kena cari kat arkib (16/06/2010)
tajuk berita:Nik Aziz, Exco Kelantan pulau Fiesta Kelantan malam ini




Kecoh sudah sini sana sebelum ni dicanangkan perihal Fiesta Kelantan,siap ada juga berita yang paling kecoh keluar di media popular (kumpulan utusan&Berita Harian,TV3&kumpulan Media Prima,RTM serta ASTRO AWANI&BERNAMA)berkaitan kerajaan negeri Kelantan yang memboikot program berkenaan..


Berita ni mungkin tak kecoh kat semua media yang aku sebut kat atas...Aku nak share link jela..pandai2 la hangpa buka setiap link tu..

La.... what the happen?? Gegak gempita Satu Malaysia pukul canang pasal Fiesta Kelantan, last-last... anti-klimaks. Kesian...

Satu Malaysia tahu yang Najib ke Kelantan untuk Fiesta Kelantan. Dia pun tinjau sana tinjau sini.... lawat orang tu, lawat orang ni.... but in the end cabut lari. Apa sudah jadi??

Tu pasal jangan suka mungkir janji. Kota apa yang dikata. Ini tidak... punyaler nak jilat PM 1Malaysia, sanggup khianati janji pada kerajaan negeri.

Padan muka!! Pemangku Sultan tak jadi rasmi, kerajaan negeri buat tak peduli, hujan lebat mari, Najib tak jadi pergi, cabut lari balik KL, pengunjung pun entah berapa kerat jer... ramai yang tak sior nak hadirkan diri, elektrik eleik dan akhirnya muncullah Tok Stopa terkedek-kedek ke sana untuk merasmikan fiesta yang sudah hilang serinya. Sekali lagi.... padan muka!!

Ha.. ha..ha.. Bukan setakat hilang seri, publisiti yang dicari pun pohcik!! Ini satu pengajaran buat penganjur iaitu Red Carpet World Wide Sdn Bhd. Bare in mind ya... lembu berpegang pada tali, manusia berpegang pada janji. Oleh itu, ingat... janji itu satu amanah yang mesti ditepati. Ada paham??

Sumber dari sini.

FRU berkawal di sekitar Stadium Sultam Muhammad Kota Bharu. Ura2 akan ada demontrasi menuntut royalti. Ni kepala bana apa ni? Sapa yang nak buat demo? Keadaan di KB Hujan lebat beserta ribut. Banyak khemah2 yang tercabut. (tapi ada pula kejap tayangan malam tadi suara orang2 bertakbir..huhu..harap takbir tak dianggap demonstrasi dan haram)


Lagi berita:




yang ni paling best & humor


Apa-apapun pihak yang angkuh dan sombong ni dah terkena masuk rumah orang tapi buat gaya samseng tak tahu nak hormat tuan rumah..Ini faktanya seperti mana yang diberitahu oleh ADMIN FB Kami Benci Saiful Bukhari

a) Najib tak hadir majlis pelancaran Fiesta ini
b) Mengenepikan peranan Menteri Besar Kelantan sendiri
c) 300 orang shj yang hadir
d) Hujan mencurah2 sejak maghrib
e) Bekalan elektrik terputus
f) Pembesar suara bermasalah
g) RTM membatalkan siaran langsung
h) Berita jam 8 RTM mengwar2kan acara ini, kononnya akan dirasmikan oleh Pemangku Sultan Kelantan
i) Pemberitahuan ini sbg strategi bagi menarik minat rakyat Kelantan hadir melihat sendiri upacara perasmian yang dilakukan sendiri oleh Pemangku Sultan
j) Banner perasmian Fiesta ini hanya diletakkan Najib dan 1Malaysia, menderhaka kpd sultan, bukan dia yang rasmi pun. Pemangku Sultan pun dah menarik diri dari merasmikan bila merasakan seolah2 Najib yang nak rasmi



OK,perlu ditegaskan,aku tak minat nak cerita balik benda2 yang dah semua sedia maklum kat TV atau media popular yang senang semua nak dapatkan..benda yang tak hangat KAT TV/akhbar yang berlesen publish setiap hari je aku ulas..itu pun ikut MOOD...Sekian~

No comments: