Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 18, 2010

CheguFadh:Edisi PRK SIBU

Ini semua apa yang aku nak luahkan berkenaan PRK SIBU...terlalu banyak isu dan aku hanya follow last-last minit sahaja..Pada awalnya memang malas nak ikut sebab bagi aku "ALA,BN MENANG dah..CONFIRM..NAJIB PUN DAH TAWAR RASUAH" (RM18million for Chinese schools and RM5million for flood mitigation)

terlalu banyak FITNAH yang dibuat oleh blogger MUNAFIK+YAHUDI Upahan APCO MALAYSIA..Antaranya DSAI makan BABI di Sarawak..PAS jual ISLAM di Sarawak dan macam2 lagi..Video kata-kata seorang INDIA juga si blogger MUNAFIK+YAHUDI tajaan APCO MALAYSIA kata sebagai FATWA...

FATWA..aku paling marah bila ada yang UMNGOK yang BONGOK tak boleh membezakan apa itu FATWA..Belajar Tassawurlah..Aku malu..sedangkan anak2 cina dan india yang bukan Islam pun boleh score TASSAWUR dan beri setiap satu definisi FATWA,IJTIHAD semuanya..Boleh dibezakan dengan mudah oleh mereka..tapi ramai juga anak2 melayu yang merasakan diri sudah cukup Islam sejak lahir (hakikatnya diselamatkan oleh ibu bapa yang beragama Islam,kalau tak,sampi bila2 pun jangan harap puak ni nak menuntut agama)

ISUNYA

1) 7.20pm - YB SIVAKUMAR:difahamkan DAP sedang mendahului dengan kiraan majoriti 2000 lebih apabila 94/110 kotak undi siap dikira..ada yang masih menanti kotak penyelamat..

2) 7.50pm - Amin Ahmad:hairan, selalu undi pos ni boleh tahu awal. 2,500 je pun. Tapi pemulangan kertas undi melebihi yang diedarkan menunjukkan kepincangan sistem undi pos itu sendiri. Siapa di sebalik semua ini.. Latest Unofficial: 96/110 DAP 16538 BN 13490 Majoriti: 3048 92% counted

3) 8.04pm - Aku buka BERNAMA/UTUSAN/MStars/Bharian..Sebab Malaysiakini tak boleh ditembusi..SPR kecewa peratusan keluar mengundi RENDAH..Katanya 59.9% pengundi yang telah keluar mengundi pada sebelah petang..Kiraan peratus adalah RASMI kerana ianya dikira setelah semua PUSAT MENGUNDI DITUTUP..

Drp 97/110 kotak siap dikira..Pakatan Rakyat mendahului sebanyak 3100 undi setakat ini..

4) 8.20pm - YB Sivakumar:Of the 103/110streams counted, DAP leads by [3,944 votes]. Again, this is excluding2,809 postal votes & more ballots from Melanau wards. (YB Jeff Ooi)

5) 8.40pm - Pemimpin2 Pakatan Rakyat sedang bantah undi jumlah UNDI POS yang dikembalikan melebihi daripada jumlah pengundi yang didaftarkan..(iNI BUKAN KESILAPAN parti SPR,TAPI INILAH TAKTIK terakhir parti SPR..)

6) 9.10pm - Zunar Kartunis TERKINI: Laporan dari pusat pengiraan undi: Timbalan Pengerusi SPR, Datuk Wan Ahmad Wan Omar dok mundar-mandir atas pentas. tak mahu umum...apa ke jadah?

7) 9.15pm - masih lagi sengit..DAP yg mewakili PR sedang berentap hebat dgn parti SPR yang mewakili BN..Para BLOGGER MUNAFIK/YAHUDI tajaan APCO MALAYSIA tidak berpuas hati dan mula memainkan isu perkauman..Antaranya berbunyi


ISU POLITIK SEMASA (UNIT MEDIA BARU)
cing cong cing cong cing cong... ekhe ke ke... cing cong cing cong cing cong... ekhe he he... cing cong cing cong cing cong...Susukan Lagi Kera Tu ! Baru taukan... Kalau Melayu mintak tolong, buat bodoh saja, ambik kau... Cina nak tolong UMNO ? Kirim Saaaaaalaaaaaammmmmm...dah, jangan buang masa, kalau nak pancing orang cina, bukan pakai duit, ni, jaga melayu yang tengah dok kebulur ni, tak payah nak berpantun retorik lagi...kalau UMNO tak tolong kami, siapalah Melayu di Bumi Malaysia ni...

Cina tak undi BN dapat berjuta-juta. Melayu undi BN dapat tulang. Padan muka Melayu. Dan padan muka IPS sebab Melayu juga ekekekekeke..

Jika itu pola politik yg orang Cina mahu.....Ayuh Tun mahathir jangan tanguh lama2 perhimpunan GERTAK 10000 Melayu di Gong Badak yg patut diadakan 13 Mei lalu...kita GERTAK kan BANGKITkan 15juta Melayu dan Bumiputera seluruh M'sia! WZWH


PANEHMIANG:Persamaan misi P 94 dan P 212 ialah berikan RM3 juta untuk SRJKC di Hulu Selangor dan RM18 juta SRJKC di Sibu. Apokah yang hondak dibuktikan oleh BN? Apokah selamo ini BN tidak bokojo di Kementerian Pelajaran? Apokah Kerajaan Melayu terhutang budi dengan sahabat keturunan Cina? Siapakah yang sepatutnya terhutang budi bakti, anak Cina di Bumi Melayu atau anak Melayu di kelangkang Cina?

(O) (K) (U) diFACEBOOK:
"Malu la,ini semua makan babi punya kerja,ini semua kerja-kerja Cina kiasu yang nak tawan Malaysia,yang nak jadikan Malaysia macam Singapore,yang tak peduli pasal hak orang Melayu.Sapa sokong Pakatan,diorang menyokong orang Cina!Kemenangan ini kemenangan pemakan babi!




8) 9.50 pm - Najwan Halimi :Kata peratusan keluar mengundi rendah. Tp dah nak dekat jam 10 mlm, maseh tak habis-habis mengira undi.Satu berita TV (AWANI/BERNAMA/RTM/TV3/NTV/8TV/TV9) tak ada apa2 update pun..

9) 10.00pm - Buka AWANI tengok ANALISIS PRK SIBU..Beberapa ekor pensyarah yang kaki bodek sedang merencana..Kemudian BULETIN AWANI menyebut 2perkara

a)UNDI POS masih belum dijumlahkan
b)peratusan keluar mengundi RENDAH
c)SPR kata parti2 komponen yang tak terlibat dari semenanjung datang buat kecoh.

10) 10.20pm - Zunar: PENIPUAN TERKINI: Pegawai2 SPR mengunci diri dalam bilik dan tidak mahu menandatangani 'borang 15', iaitu keputusan rasmi undi pos walau pun keputusan telah diketahui BN 2287, PR 87, Bebas 27. Dalam masa sama, SPR buat pengumuman peratus pengundian mungkin meningkat di saat-saat akhir.

11) 10.30pm - Berlaku kejutan.Undi POS tiba2 bertambah sebanyak 230 orang drp jumlah yang berdaftar .Rakyat yang menanti penuh sabar berjenaka difacebook :(HATI-HATI kenduri kahwin..Takut jemput 1000orang,tapi yang datang terlebih2 darp jumlah yang dijemput..mana tak kelam kabut jadinya??)

12) 10.40pm - Undi biasa juga tiba-tiba meningkat sebanyak 2009 daripada jumlah yang berdaftar sebelumnya (mengikut peratusan yang telah mengundi)..Sebanyak 6.83% pertambahan yang keluar mengundi secara tiba-tiba walaupun kiraan peratusan pada jam 6.00pm yang rasmi adalah tidak sampai 60% yang keluar mengundi.


13) 10:50pm - SIBU by election..DAP wins with 18845, BN 18447, Ind 232, Majority is 398..Tetapi tiada satupun berita TV yang mengumumkan keputusan tersebut tepat pada waktunya...

2minit selepas itu ASTRO AWANI menjadi stesen TV pertama yang menyiarkan keputusan PRK SIBU.Tetapi hanya selama seminit.rakan2 lain yang menonton channel lain berkata TV3 hanya menyiarkan selama 25saat.RTM masih tidak keluar..TV lain meneruskan siaran seperti biasa..

Analisis Cokia:3235 undi majoriti sebelum ini (PRU 2008) jadi tewas sebanyak 398 undi hari ini(PRK 2010)...maksudnya sebanyak 3633 rakyat sibu telah lompat parti kepada DAP kerana hilang kepercayaan kepada parti BN sebelum ini...

2 comments:

RyuJi said...

opss silap post yang bawah tu untuk article kat bawah ni :P sorry bro

Fadhlullah Universoul said...

it's ok..