Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Oct 22, 2009

Tahniah Badan Legislatif..

Selama ni kita dimomokkan kononnya badan perundangan negara berkuasa penuh terhadap apa yang mereka lakukan..Keputusan Mahkamah tidak pernah dipengaruhi mana2 pihak..Semuanya berjalan lancar mengikut garis perundangan yang tepat..Keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang2lah..Konon..Semuanya ternyata retorik...

Ini mahkamah manusia memang banyak cacat celanya..Mahkamah ini juga mengikut perundangan daripada SI KAFIR (kalau kita nak berkata secara keras)..*tetapi aku bukanlah seorang pejuang HUKUM HUDUD,hanya mahukan yang terbaik dan akan tetap menyanggah sesiapa yang cuba hina agama aku..Ye..aku tau aku tak sealim kalian..tutup cerita..

Oklah,kita baca berita kat bawah..memang masyuk..




Sebab tu ada diantara bekas ketua hakim negara minta diri dia tidak akan didibicarakan di Malaysia sekiranya dia dibicarakan..ada dalam satu tulisan beliau..Apa korang cari sendiri..Aku dah puas dah dengan isu ni awal 2007 dulu...Paling hangat masa kes VK Lingam ni dulu...Cheit..

Kes VK Lingam yang terbaru..

Alasan ditolak : atas sebab teknikal.

1) tidak menyediakan memorandum rayuan dalam bahasa kebangsaan, iaitu Bahasa Malaysia.
2)tidak menandatangani memorandum tersebut dan oleh itu, ianya menjadi cacat.

Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah membatalkan saman Anwar itu pada Julai 2007 tanpa mendengar merit kes tersebut dan begitu dengan rayuan hari ini.

CheguFadh:
Isi kandungan tak penting ye..tengok tu..Prosedur dan BIROKRASI memang melecehkan bukan???Anda berhak pun anda akan kehilangan HAK..Tribute kepada seorang rakan di UPSI dimana TANAH KELUARGA mereka dijual tanpa pengetahuan setelah berpuluh tahun berhempas pulas menjaga dan "berkhidmat" pada tanah berkenaan,bila tiba hasil,ada pula yang hasad dengki menjual tanpa pengetahuan...Inilah sistem kita..tahniah!!!

No comments: