Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Oct 16, 2009

BEKU..

Salam to all..

Hehe..BEKU..satu ayat yang menjadi kontroversi pada 2minggu lepas setelah upsikini menyiarkan isu posting yang mungkin akan dibeku buat mahasiswa yang bakal bergraduate mulai tahun hadapan..diulang..TAHUN hadapan..bukan tahun ini..jadi kalau nak main pusing2 ayat cakap tahun ni punya isu posting tak leh la kawan..sebab ucapan yang TNCA cakap lain gak hari tu..sesape terase pepahamla ye..hehe..tak payah dok seleweng fakta..

Erm..aku tak tau pulak isu ni akan jadi kontroversi..sebab aku update kat facebook sejurus sampai rumah apa yang dinasihatkan oleh TNCA..tapi setelah lebih 30 jam dari aku update status facebook tu baru ada keluar berita posting akan diBEKU tahun hadapan..

Aku pun tak fikir banyak sangat sebab aku tau hal tu..boleh kire berapa ramai je budak laki UPSI yang datang..Aku & Nik Azrul wakil dari mahasiswa sains..lagi 2 orang dari course berlainan..Seorang dari Maths (Baha) dan seorang lagi dari akaun (Wan Ahmad Fathi)..Itu je mahasiswa UPSI yang hadir.Yang lain terdiri daripada mahasiswi UPSI dan 6 orang mahasiswa Fizik UiTM (pendidikan).Mana yang lain??Membuta??haha..itulah agaknya jawapan yang paling "hangat" sebab hujan lebat pagi tu..Aku pun tunggu reda sikit baru shoot bitarasiswa tu.

Dan setelah perjumpaan YB Aqilah dengan TNCA pada 5 oktober 2009 jam 8.45 am,isu ini telah diperjelas panjang lebar oleh TNCA..Lega mahasiswa UPSI sikit dengan penjelasan TNCA..Sebenarnya YB Aqilah turut hadir pada Simposium tersebut tapi datang lambat sebab ada test katanya.

*Lawak gile ada satu blog kontroversi yang mengatakan kakitangan cakap tak ada student yang berjumpa TNCA kecuali seorang MPP pada jam 11:42am (hehe..manela aku tau ni kan)..Boleh tu ayat best gila berlakon cakap pengirim email adalah kakitangan BC..tanye SU TNC tengok ape jawapan die...


"menerima kiriman daripada seorang pengirim yang tidak mahu dikenali , dipercayai kakitangan UPSI yang bekerja di Bangunan Chanselori."


So aku pun call YB Aqilah tanye sendiri depan2 (phone call)...Ape yang aku "jumpe" sangat memuaskan hati..Pandai berpolitik sungguh YB Aqilah kite ni..Walaupun die tak cakap hal tersirat tapi aku macam dapat tangkap jugak..

Pakai nama Rexco,tapi jumpa berdua,guna 1tag nama je..untuk menyelesaikan isu..kemudian diberi perkhabaran gembira tersebut kepada semua di wordpress beliau.Kalau tak fikir dengan bijak memang tak dapat nak "perangkap @ makan" puak pengadu domba ni.

Tapi bile diperjelaskan kat aku,aku dah terasa yang pihak pengadu domba telah termasuk ke dalam perangkap!!Hahaha..Kite tunggu je nanti kalau ada isu ni dimainkan lagi ,kita akan bawak satu SIRI TERGEMPAR pulak dan kalau nak best pun boleh terus tanya TNCA mase tu..hehe..yela,ini dah siap update kat facebook btau pasal EXCO MPP tu diragui..memang aku tak leh tahan atleast respon la bile kite dah habaq kat die depan2..bukan aku cver pkai name annoyingmous pun..

YB Aqilah kata "kite nak selesaikan isu,kita target isu,tetapi mereka target individu yang nak menyelesaikan isu,biarah dik,mereka nak main politik macam tu"... Respek aku..Tak sia2 aku berhempas pulas berkempen untuk akak tersayang ni..

Herm.. sebenarnya dah jauh aku melalut ni..aku just nak habaq kat hangpa semua aku mungkin akan "BEKUkan" blog ni buat sementara sebab terlalu banyak kerja sekarang..Korang belajar Fizik tak??kalau belajar Fizik tak kisah sangat isu beku ni,sebab nanti boleh melebur gak,cuma masa tu kena tengok bape lame die akan nak melebur ok??

(Proses Ice -> Liquid dinamakan melting aka peleburan)..

Kire aku tangguhkan dulu nak update blog aku yang dah bersawang ni yek..

Untuk update berkaitan diri aku dengan cepat boleh add aku kat facebook search user Apad Reform atau click kat nama tu.

CheguFadh:

*Sekarang bizi dengan tugas seharian sebagai seorang mahasiswa dan juga PA kepada Destiny
Malam ni ke angkasapuri untuk temubual live di radio dan esok akan bergerak ke Penang show disana..doakan perjalanan kami selamat....Dan kepada "mereka" yang nak "attack" aku sebab aku update hal yang berkaitan korang yek..Pilihanraya kampus pun dah dekatkan..so usaha lebih sikit...tengok pun macam dah tak mendapat sambutan je..hehe..korang Pro Mahasiswa jangan pulak salah letak calon..tu je nasihat aku...wasalam...

1 comment:

Tg Abd Ghafar B Tg Ahmad said...

insyaAllah beku ni hanyalah suatu kontroversy yg direka utk menakut-nakutkan mahasiswa.

nt kalau abg tg dah dapat sek, abg tg bgtau. ada masa, dtg r melawat abg tg kat negeri sembilan nanti..

Abg Tg