Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Aug 16, 2009

Pemergian..

Setelah pemergian Yasmin Ahmad,Malaysia dikejutkan pula dengan pemergian seorang IKON industri Nasyid yakni Ustaz Asri Rabbani..

Tanggal 14 Ogos lepas aku yang kurang sihat,demam batuk selesema sakit kepala dan tekak tertidur pada 12.30,seingat aku sebelum itu tak ada apa2 berita dari facebook,tetapi bila aku terbangun (masih dalam keadaan yang kurang sihat),dapat banyak berita dan juga YM daripada para sahabat handai mengenai kepulangan beliau kepada Allah..Tak kurang bertubi2 sms yang masuk menyebarkan mengenai berita dan bertanya kesahihan berita..Hal mati,tak boleh dibuat main..Berita itu adalah benar walaupun sukar untuk kita percaya..




Semoga roh arwah dicucuri rahmat..Ustaz Asri begitu teruja dengan konsert mega terakhirnya dan memuji pihak GAMIS yang begitu profesional sehingga berjaya menggandingkan nama2 gergasi nasyid di Malaysia dan Indonesia..Sebelum ini Ustaz Asri merupakan ketua buat kumpulan Rabbani,tak tahulah lepas ni masih ada atau tak kumpulan besar ini dalam industri negara kerana nak cari suara / tone yang seakan Ustaz Asri agak sukar...

" Satu Dalam Sejuta "

p/s:Tak tahu macam mana pihak seperti GAMIS yang sangat diiktiraf boleh dikatakan pertubuhan HARAM..atas dasar apa pun aku tak faham..Apa2 jela..



No comments: