Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 28, 2009

Nafsu tak puas...


RADHI bertengkar dengan Shazlin selepas mahkamah mengesahkan mereka masih pasangan suami isteri di pekarangan Mahkamah Syariah Petaling Jaya semalam.





PETALING JAYA - Perang mulut tercetus antara vokalis kumpulan OAG, Mohd. Radhi Razali (Radhi OAG) dan isterinya, Shazlin Shariff selepas Mahkamah Rendah Syariah di sini semalam mengesahkan mereka masih pasangan suami isteri yang sah.

Kejadian berlaku di luar pekarangan mahkamah apabila Radhi, 32, menyerbu ke arah Shazlin, 31, sambil menyindir isterinya itu sebagai 'pelakon wanita terbaik'.

Radhi juga menuduh Shazlin mempunyai hubungan sulit dengan lelaki lain sebagai alasan untuk bercerai dan meminta Shazlin membuat pengakuan di hadapan wartawan serta menyuruhnya menelefon lelaki berkenaan yang juga bekas suami seorang pelakon.

Shazlin yang pada mulanya tenang akhirnya hilang sabar dengan gelagat Radhi sehingga tercetus perang mulut sesama mereka.

Dia juga beberapa kali mencabar Radhi supaya menceraikannya tetapi tidak dipedulikan.

Selepas adegan panas itu berterusan selama 15 minit, Shazlin berjalan memasuki kereta Proton Waja miliknya untuk beredar tetapi ditahan oleh Radhi.


Herm..Macam2 cerita artis kita ni..Macam kahwin cerai adalah budaya artis..Muak gak dengar kisah camni..Ada yang okey tu,media pulak yang duk porak perandakan dengan gosip2 liar sampai runtuh rumah tangga..Yang betul2 teruk di cover..yela..mana media ada nak bagitau hal artis2 kite yang ting tong duk merangkak keluar dari clubbing,pub semua..kalau yang artis nasyid,artis yang imej bersih tu belum apa2 dah di attacknye sehabis-habisan..

Artis..Hidup bebas,sehingga boleh dikatakan terlampau dan aksi2 menghairahkan para artis terutamanya wanita sangat mendukacitakan..Seksi ya Rabbi..Ini juga yang diangkat..Yang dikatakan bagus..Teguk arak sini sana..Kata insaf tetapi seakan mencabar pula hukum itu..Ini yang dibanggakan anak muda sehingga meletakkan para artis yang penuh dengan kehidupan kucar kacir di jalanan gelap sebagai idol mereka..Kalau yang berjaya dan tak hidup dengan keadaan yang sedemikian tak apalah..Macam Mawi,Yassin,Wardina,&Faizal Tahir ke(mamat poyos teruja ni lepak CC je main game..haha..gile game mamat ni) tak ape la jugak..Asal family dijaga dengan baik..Ada didikan semua..Kepada Radhi..Bawak2 bersabar..hang laki..Cari bini bebaik lepas nih..

No comments: