Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jul 4, 2009

Isu Media :Harakah = hampeh??


Aku selalu borak2 dengan kawan2 yang Pro pakatan rakyat..Tak kira la secara berdepan,atau dalam alam maya..Lebih2 lagi bila dengan budak2 PAS..Supporter PAS pun memang terbahagi kepada 2..Satu yang kire open minded gila (agaknya ni yang dicop Erdogan nih) dan lagi satu yang hanya merujuk kepada sumber Harakahnya sahaja..Hello Bro..Sekarang ni zaman global..Ada internet,hujung jari korang type jela apa2 keluar sume beb..Banyak sumber yang lebih cepat dan tepat..Bukan satu akhbar je okey???

Berbalik kepada perbualan aku dengan rakan2 selalu aku tegaskan yang aku tak baca Harakah..kalau ade pun sebab terbaca mana2 laman sosial (macam Friendster,facebook,myspace) yang ada antara kawan2 aku suka sangat2 copy & paste artikel dari harakah..hehe..hak diorang..Demokrasi beb..kalau menarik aku baca la..bab2 agama memang aku tak nafikan harakah paling kedepan dalam isu tu,tapi bab isu semasa dan fakta yang lebih ekstrim penulisan dan kajiannya,harakah bukanlah satu-satunya pilihan yang tepat sepanjang masa..Bagi aku lebih baik baca sebanyak mungkin sumber dan menilai..

Baru sebentar tadi (dalam 5min bermulanya penulisan entri kali ini) aku buka facebook dan terbaca satu isu tergempar mengenai Harakah..Ianya telah diluahkan oleh seorang yang tidak asing lagi dalam dunia politik Malaysia lebih2 lagi bagi pakatan Rakyat..



Kata Khalid Jaafar :
mendengar salah lapor oleh Harakah tentang perlantikan Prof. Raja Rasiah sebagai Dekan Fakulti Ekonomi Universiti Malaya. Prof itu dikatakan tiada pengalaman pentadbiran dan kurang fasih Melayu. Biar betul Harakah. Raja Rasiah adalah seorang ahli ekonomi yang berwibawa, saya kenal dia secara peribadi, dia fasih berbahasa

Isu ianya benar seperti apa yang dikatakan beliau ini adalah satu perkara yang serius..Media arus perdana dan umNGOK akan memperguna isu ini untuk memburukkan Pakatan..Lebih2 lagi PRK Manek Urai hampir tiba,dan macam2 "hadiah"pul (baca ISU) PAS kepada pihak umNGOK ini..

Harap Harakah boleh meminta maaf dan memberi penjelasan jika fakta yang tidak benar dalam akhbar mereka..Bagi penyokong PAS yang hanya rujuk harakah sebagai sumber yang dianggap maksum,sorry beb..Korang pun kenal aku camne kan?? tak kira ape..Aku lanyak je..okey..kalau aku tersilap dan Khalid Jaafar terbuat silap pun,maafkan kami..Wasalam..Apa-apapun Vote For PAS PRK Manek Urai!!Pastikan kemenangan kita..Rakyat didahulukan dengan Royalti tu diDAHULU kepada Rakyat..




2 comments:

Mr K said...

Bagi aku harakah mmg akhbar paling membosankan. Dlaam tu, banyak cerita yang ditokok tambah. Semua nak kritik. Kalau akhbr lain, ada la gak cakap pasal biasa2.

org baca harakah mmg closed minded.

Fadh UniversouL said...

hehe..mostly org kmpung yg xde sumber lain je bace harakah..
bg org kebanyakan UTUSAN,Bharian,NST vs HARAKAH..

name pn akhbr parti beb..
semua berkaitan ape yg nk dilaksanakan parti..sbb tu dlm hrakah isu2 agama mmg bestla klu kite bace..

ayah aku mmg penggemar akhbar harakah..tp slalu aku ckp kat ayah aku harakah on9 ni lembab sket..suggest die bace blog2 lain..

xsemua yg bace harakah lembab n xopen minded..
sbb bg aku klu kte mrujuk kt stu sumebr je kte akn jd lmbab..tu mslh die..mcm spe yg rujuk MEDIA ARUS perdana(propaganda) shj..