Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 30, 2009

Ketika Cinta Bertasbih

Cerita ni boleh tahan gak..Macam ayat2 cinta..Bagi sesiapa yang dah baca novelnya,mungkin rase kekurangan bagi filem sama seperti bila membaca novel Ayat2 Cinta dan juga menonton filemnya..Tetapi bagi sesiapa yang malas membaca novel (orang macam aku) better tengok je movie yang ada nikan??

Bukan mengagungkan sangat karya seberang,tetapi kita mesti mengakui bahawa karya mereka memang ternyata jauh lebih baik berbanding kita walaupun orang negara kita yang tak sedar diri selalu menghina rakyat mereka..(orang mereka juga ada cari pasal disebabkan segelintir rakyat Malaysia yang berbuat jahat kepada rakyat Indonesia)..

Apa2pun layan...





Ini pula antara OST Filem ini..



Ayushita




Melly feat Amee



Owh..sebelum terlupa,nak promo cite ni gak..Cerita ni keluar Jan 2009 lepas,tapi bagi sesiapa yang belum tengok boleh la tengok melalui website YOUTUBE..Lagunya pun sedap,nyanyian Siti Nurhaliza..





Cuti lepas sempat tengok Syurga Cinta..Thumbs Up buat David Teoh..Cerita tu bagus tuk golongan muda remaja kita..Cinta dan Islam dikaitkan..Sangat menarik..Harap lebih banyak filem2 sebegini dipasaran Malaysia..


p/s: Mood sekarang sangat letih..Nak kena perform untuk MSK..En Shahril pulak suruh get ready tuk UniMAP & UiTM Penang..Adus...penat kat Festival Nasyid Perak pun belum habis lagi,dengan Zambry tak datang berdepan rakyat,ditambah pulak dengan juri yang agak bias..

Takpe..Habis je MSK nanti lepas geram..tak sabar nak g tengok Transformers 2..Faizal Tahir puji melangit movie ke2 ni..siap bg 5stars..perfect katanya..Tu yang sampai tengok 2 kali untuk Pra Tonton hari tu..gile sungguh mamat teruja tu..



No comments: