Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 12, 2009

Kenyantaan Isu Palestin..

Sila semak jika ada yang tak kena..Adakah pendirian menyokong HAMAS dan menyanggah USA adalah mainan atau pendirian tegas??Yela,selama ni dikatakan barua USA,tapi ni BBC stesen TV Dunia..Satu dunia tengok,bukan macam TV3 yang beritanya pun macam tengok rancangan animasi HAGEMARU..

Pada 12 Januari 2009 yang lalu..



Temuramah oleh BBC baru-baru ini

3 comments:

Mr K said...

hamas dan usa, dua2 salah. kalau nak ikutkan, pejuang brani mati kat paletin pun salah. dalam hal ni israel x 100% salah. sbb bukan israel yang langgar perjanjian.

Fadh UniversouL said...

Gila HAMAS salah??
Jika perkara ini berlaku di malaysia..Jika Israel menceroboh Malaysia dan kemudian tak mahu keluar..Mereka Harbi,bukan Zimmi..mereka bunuh orang muslim..mereka bom orang2 muslim,mereka sembelih orang2 muslim yang tak bersenjata dan lemah kesemuanya..

Rakyat Palestin mengiktiraf HAMAS sbg parti yang menerajui negara selepas HAMAS bersetuju untuk bertanding dengan FATAH yang selama ini hanya mengikut kata USA tetapi tidak berbuat apa2 apabila rakyatnya saban hari dibunuh.

Ketenteraan HAMAS juga yang membedil Israel.Tapi apa yang FATAH lakukan??

Israel tak langgar perjanjian??ini bukan Yahudi biasa,ini golongan zionis.Dalam Quran dan Hadis pun ada sebut mengenai mereka,kenapa mahu cakap mereka tak langgar perjanjian??

media mana rujukan kamu??

Mr K said...

hmm. kau x approve komen aku pasal hammas