Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jun 22, 2009

Kata-kata pada hari ini..

Jika dulu PKR merupakan jambatan kepada terbentuknya persefahaman dan pakatan yang utuh antara parti DAP dengan PAS,sekarang tiba pula masanya PAS menjadi parti UTAMA dalam negara yang menjadi jambatan penghubung kepada pembentukan kerajaan Pakatan Rakyat dan Barisan Nasional..Tidak ada pembangkang..


Tetapi adakah mereka mahu PERPADUAN SEBENAR ini dan menerima syarat yang dipinta oleh Tuan Presiden PAS??Bagi TG Nik Aziz,mereka (UMNO/BN) tak akan menerima perkara yang boleh menghilangkan kuasa mereka ke atas cengkaman perundangan dan kewangan negara,sebab itu TG Nik Aziz menentang,tetapi mungkin TG Hadi Awang masih belum muak untuk menarik UMNO ke pangkal jalan dan mengubah dunia politik Malaysia..Malaysia yang lebih segar,adil (kepada semua kaum dan agama) yakni Malaysia Baru..

No comments: