Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

May 16, 2009

Pergh..Berasap..

Aku nak pergi latihan nasyeed..Dah time ni..tapi badan sakit2..Al Maklumlah sekarang ni musim hujan..Motor kapcai aku tu buat hal pulak..Tayar belakang xdak angin..Nak g petronas isi angin jauh..kawan2 sume dah balik..So ape lagi,aku pun ponteng la dengan suke hatinya..Esok dah nak bergerak ke lokasi pertandingan..Basic voice dh padu..3rd voice aku pun dh polish bagi habis mantap.Gaya pergerakkan dah hafal,tinggal pakaian jela..Takpe,malam kang aku pegi la latihan tu..Tapi ni dah terpaksa membazir sebab aku kena makan sendiri..Kalau x,aku dapat makan makanan free yang HEP sediakan..Baik HEP aku ni..Makan dengan duit poket bagi kat ktorg..Huhu..

Tapi dengan tengah serabut ni aku bukak la pulak blog SIFOO MSK (Mat Saman Kati)..Ape la cite abg Mat ni..Memang best baca die membebel..hehe..Baca punye baca jadi sakit hati..Bukan dengan abag Mat..Tapi sikap bodoh sombong pemimpin Pakatan Rakyat dan penyokong yang still tak berkembang.Zaman blogging beb..Biarjela..Kalau SB pun nak wat ape..Hangpa salah ke??Kalau tak buat salah buat ape nak takut??

Mai pekena cite bodoh yang buat aku sakit hati ni..


perakexpress.com


Huhu..Duk selama ni aku tibai UBN je..Ni aku nak tibai kat PR pulak..Time2 sakit camni memang best tibai menibai..Bukan menibai ni dianggap lemah,tapi ni jenis sound direct je orang cakap..Pasal media ni memang susah.Puak2 PR ni kadang2 dah jadi bodoh sombong..Belum lagi memerintah Malaysia pun dah nak mendabik dada.Memang susah pun kes camni..Yang si ketua tau segala bende suh buat liputan,tapi ade la mangkuk2 yang buat hal..Tak tau tapi nak berlagak macam tau..

Kat geng2 kopiah,aku bukan ape,tapi kadang2 tu macam cepat sangat pandang serong dengan orang lain.Sebab tu gak kadang2 aku malas lepak ngan geng2 camni..Kesabaran dorg ni tak taula camne..Unpredictable..Bukan bermaksud berkopiah tu kesabaran macam yang dianjurkan Islam..Kalau zaman nak berdakwah dulu nabi dengan sahabat tak sabar dan cepat bebenor nak hukum orang,aku tak taula macam mana negara kita sekarang ni..

Kes camni aku cite mase aku join PROTES 1Juta rakyat kat Stdm Kelana Jaya jela (ceh..xsejuta pun,macam karnival sebab UBN memang tau rakyat memang cepat nak datang ke demo..Mana2 rakyat suke join demo..Tapi jangan ade pasukan FRU yang suke mengacau-bilaukan keadaan..Tu die bagi stdum tertutp,tak bagi buat kat padang terbuka..Ramai orang nampak nanti)

Ok..Kat stdum tu memula memang sikit..awal pagi lagi aku dah duk lepak ngan tv3..dorang duk belakang aku..Punye la susah media nak tembus tu..Patut ade la tempat khas media..Dah tu masa C'Dung buat aksi seorang budak TRASH punye show,kena belasah bertubi2..Pasukan AMAL memang terus blah mase C'Dung buat camtu..Nak harap kat AMK punye berapa kerat je pun sebab Pasukan AMAL yang lebih ramai pada awalnye..So sempat gak aku tahan abang yang pakai baju FUBU kaler merah..Badan besar 2-3x ganda dari aku..Bukan die seorang,ramai lagi yang lain..Bagus die marah,tapi cara mengamuk tu aku rasa macam tak berapa kena sangat..

Cukup sekadar menamatkan dengan mematikan segala bentuk sistem pembesar suara.Pihak yang bertugas menghentikan dengan cepat.Tapi ni pun satu hal..Bila orang dah duk mengamuk bebetul tak tahan barulah pasukan keselamatan nak bertindak..Nasib Hishamuddin Rais amek alih dan meletakkan kesalahan tu ke atas dirinya..

Yela beb,kalau nak cite pasal PAS je maybe la geng2 nasyeed je (tapi aku tau la ramai dak PAS minat lagu2 heavy metal sampilah ke RnB HOP,cume tak nak tunjuk depan2..)Tapi bab pakatan rakyat ni,dah ramai duk follow..Sebab tak suke dengan keangkuhan UBN yang terlampau.So dats y la dak2 TRASH tu ingat diorang diterima..Sebab diorg ingat korang macam die..Korang pulak ingat semua penyokong pakatan tu jenis style alim2..


Erm,masa memula aku datang member AIC tak datang lagi..Pastu barulah dapat sms dari kak Ninie (reformasigurl) yang dorang baru je sampai,tengah tunggu kat pintu masuk stadium.AKu dapat nasihat dari diorang yang suh hati2..SB ramai nak cari budak IPT..Diorang suh pakai topeng..Memang bagus..Tu ramai dak UM,UKM,UIA pakai purdah..Yang laki pulak ramai yang buat tak layan je ngan SB termasuk aku..Banyak gak gambar aku kena snap mase tu..Aku pun rase aku tak buat salah,so aku bolayan je..Biarkan je..Tak taula pulak lepas ni ape pulak yang kau kena kan..Tanggung jela..Yang aku tau aku tak buat ape2 salah pun..


Malam pulak aku dapat satu pot best..Dalam 5-7 meter je dari tempat berucap.Dahlah mase aku masuk stdum lepas abis solat aku macam kena kejar paparazi,orang tangkap gambar banyak2,rupenye laki yang botak+boroi jalan sebelah aku bertemankan pompuan macam cina tu Raja Petra.Haha..Sempatlah bersalam dan amek gambar die..Tu yang wat aku excited gile tu..Time ni aku dah malas nak lepak ngan geng2 AIC..kesian kat kawan aku yg bukan AIC..Malu join duk ngan AIC..So aku jalan belakang Raja Petra,dapatla pot best..hahaha..Untung jalan kat tempat tak ramai orang lepas solat tu..

Malam la baru ramai orang.Sebab Anwar Ibrahim datang nak berucap.Sebelum tu memang sikit.Dalam 10ribu-15ribu orang je (aku dapat tiket AJL hari tu ,stdium tu just muat lebih kurang 10 ribu orang member aku dah cakap penuh gile orang)..Tapi mase 9pm tu dah pertambahan mendadak,so aku anggar dalam 60-65ribu orang datang.(esoknye baca detik daily memang tu pun anggaran depa)..


Dalam 5minit Anwar berucap datang 2 orang apek(lelaki Cina).Siap bawak kemera besar dengan handycam yang macam nak shooting filem tu.Aku tengok ada tag press malaysiakini,kat kamera dengan jacket die pun terpampang bende yang sama..Susah pulak aku tengok die nak cari pot.Yang orang lain tak nak mengalah.Last2 aku dengan Amir bagi la dorang kat tempat kitorang.Huhu,so dapatla diorang view yang baik tuk video ceramah PROTES Anwar Ibrahim tu..Lagipun leh la aku dengar clear sket dari youtube sebab kalau dengar live pun sound bergema cam haram..*Time nia ku duk layan 2 orang adik kecik..Ayah die dengar ceramah punye syok tak tengok anak..Nasib aku jaga anak diorang sampai habis anwar berucap..haha


Herm..tula antara sikap penyokong Pakatan rakyat.Ramai yang buat pandang serong,buat palat ngan media..Pemimpin die ade la yang macam hampeh gak,lagi2 kat Selangor tu..tak semua..Ade yang dah buat kerek.Kesian kat Si Tan Sri Khalid sket.Buat la keje bebetul,jangan harap kat pangkat je.Tak payah berlagak..

No comments: