Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 17, 2009

Kereta Idaman..

Sebelum ni aku belum pernah pandang kereta
lain selain keluaran dari jepun..
Tu pun sebab family aku semua pakai
keluaran dari Nissan,Honda,Toyota..

Masa duk sabah dulu lagi
la pulak,abah duk tukar2 kereta je..
Maybe duk sabah dulu macam mewah
kitorang pulak belum ada yang skolah lagi
3orang je pulak tu,so dengan abah+umi keje
suke la abah tukar2 keta,paling xbest
pakai merc la kot..Tah la..aku xpenah suke
design Merc sangat..

Ni antara kereta yang pernah pakai mase kat sabah dulu2..



*design je sama,bukan kereta ni pun..gambar lama xde dalam simpanan..


Kereta eropah yang aku minat pun just
dari BMW,sama pulak dengan si dia..hehe..
xsangka betul..

Tapi la ni macam dah nak tambah pulak koleksi..
Aku tertarik pulak dengan style baru AUDI yang semart..
Macam HONDA CIVIC V-Tech yang baru mcm dalam
Transporter3 tu n Toyota Camry yang mewah tu je..huhu..
Nah..layan dulu..




ape macam??Smart x AUDI??
simbol die tu pun memang antara
yang menarik gak..bulat2 bebanyak tu..
Memang banyak lagi kereta yang menarik..
macam Peugeot,Mazda,volkswagen,Ferrari
dan ape2 la yang korang suke..huhu..

Setiap orang ade minat masing2..
am I ryte??

1 comment:

akureformasi said...

Aku minat skyline xpun celica... Hehe.. BTW ade entri baru kat page aku...