Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Apr 11, 2009

Budaya Melayu di Malaysia yang dibiarkan dan tidak menjadi sensitiviti Ummah..

Artis bercakap tanpa IMAN..



Lihat perempuan tua dibawah ni..apa saja tindakan yang dikenakan??kenapa tidak ada hukuman berat??Seolah2 itu hanya perkara remeh...Siap peminat support gelak + tepuk tangan..Nak doa apa kalau hina Insan yang paling nabi cintai..




Ni mangkuk lagi satu..Pergi kat Spore boleh buat bende ni tanpa rasa segan silu..Duk Malaysia nama melayu mengaku Islam..Nak hak keistemewaan macam yang termaktub dalam Perlembagaan,tapi kalau refer kat maksud Melayu dalam FC memang FaileD!!



Dan korang akan lihat bagaimana senangnya rakyat negara lain begitu mudah mendapat kerakyatan di Malaysia...kalau yang elok dibawanya tak apa..tetapi kalau sesuatu yang xbaik???

Aku quote sikit ayat die..

Aku sempat singgah ke rumah Endra kat Hartamas.Endra telahpun berjaya dapat kerakyatan Malaysia awal tahun ni, dan telahpun gugurkan kerakyatannya sebg org Spore. Aku sangat jeles dgn ketenangan dan kepuasan yg dia capai buat masa ni. Tapi takpe... aku akan bertekad utk melakukan sesuatu utk mempercepatkan proses untuk dptkan kerakyatan Malaysia!



Kita punyai prinsip hidup yang seiring, iaitu tindas segala kepercayaan agama. Dia juga banyak kongsi pendapatnya secara mendlm ttg meditasi, kesejahteraan rohani, keseimbangan tenaga dll. Dia mempraktikkan cara hidup Zen Buddhism (jangan kelirukan Buddhism sebagai agama dlm konteks ini), sesuatu yang sebelum ini aku langsung tak hiraukan. (Aku dah cuba meditasi tapi tk menjadi huhu)

Spore terlalu menjengkelkan. Aku tak tau bila aku boleh bertahan tinggal kat pulau tu. Aku nak jadi rakyat Malaysia!

BACA LENGKAP


Ini pula gambar mereka yang telah menjadi budaya sebahagian besar rakyat melayu Islam di Malaysia yang budget UpToWN..Dan kerana terlalu mengangungkan budaya barat tu sendiri..Boleh check di blog mereka,ade ke words Malay yang diguna pakai??Mereka adalah rakyat Singapore..Ini mungkin akan terhasil dalam rakyat Malaysia selepas beberapa tahun PPSMI dijalankan..jatidiri boleh hilang sekiranya terlalu obses dengan budaya dan bahasa barat.

Photobucket
Mereka


Photobucket

Sebenarnya aku tk upload lagi klip Hun tgh minum sejenis minuman bernama 'Flaming Lambogini'. Hun pada malam tu kelihatan seperti wanita songsang angkara minuman tu.

Photobucket

Photobucket


lihat cara hidup mereka yang terlalu mengagungkan budaya barat dan melupai bangsa dan agama terutamanya..

Butiran lengkap boleh ke blog NISA



3 comments:

ain said...

ngeeeeeeeeee

bile bace kan

cam xde prsaan...

sbb abg2 aku sume da besa

xtaw nk bg hadiah kt sape

hihi..(*_*)

akureformasi said...

memag nk kene laknat si DEE tu...

Fadh UniversouL said...

huhu..ain..atleast jgn ko ikut sudah..

jage diri ko bbaik..
ko pmpuan..

erm..reformasi..mmg si Dee ni geng2 si Azwan Ali..gile geli heleman gak aku..

Azmin jela leh harap..Umi Hafilda n Azwan Ali..adus..dh kna laknat tah ape..