Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Mar 25, 2009

Najib Menggila..Najib Mengganas..

Penulis menulis dengan gaya freestyle..Bukan penulisan ilmiah..Tidak ada tapisan..Dalam keadaan penuh emosi..





Ini je yang dapat aku ungkapkan mengenai politik semasa..
Apa yang boleh diungkapkan lagi apabila media yang digunapakai sebelum ini,
korang boleh pergi mana2 negara lain,ada lagi tak negara lain sezalim malaysia??

Aku bukan puji negara lain then nak duduk sana..
Aku kutuk dan kecam kerajaan ZALIM UMNO/BN yg mentadbir Malaysia..

Family aku semua UMNO berdaftar beb..
Termasuk aku..Kalau sapa ada No IC aku,korang leh check la
aku UMNO bhgn mana..Seluruh family aku gak kecuali
adik aku yang still sekolah dengan sorang adik aku yang
study kat IPDA..SU Politik seorang menteri kabinet yang cukup2
berpengaruh dalam UMNO pun memang dah macam sedare mara rapat
kitorang..

Tapi sebab UMNO dah mula hilang arah tuju,
perlu ke aku support yang salah??
Aku lebih ke arah PKR dah skg ni..
Sesiapa yang kenala ku memang dah tau la..




Sesiapa je aku pun hentam gak,
walaupun kawan baik sendiri aku akan kondem if dorg salah..
Tapi xbuat la main tikam2 belakang ni..
Buat depan2 beb..Tak de main perguna puak ni,
perguna badan sana..Semua secara jantan..
AKu buat blog ni pun,kalau aku duk lepak mana2 blog lain
xde aku guna nama lain selain nama aku..


La ni,Najib dah sekat akhbar SuaraKeadilan dan Harakah..
Gile apa Hamid Albar??Ajak bahas depan2 live bagi seluruh Malaysia xnak..
Kite nak guna data yang ada dalam akhbar tu gak,malaun tu yang
cakap akhbar2 ni pembohong,berita xbenar..

tapi kenapa takut???Aku entri2 sebelum ni dah banyak bahas pasal
isu penipuan fakta Utusan,Bharian,TV3 dan RTM..Bilangan peserta perhimpunan
yang dikatakan xmendapat sambutan tu dijadikan 10% je..
memang bebal kalau cm2..So nama hamid Albar boleh ditukar kepada Hamid bebal..

Isu ANWAR dapat perlindungan daripada kedutaan Turkey satu masa dulu..
Lihat apa ulasan malaun ni dulu..Die cakap kedutaan Turkey xbagi perlindungan pun..
Anwar yang tetiba2 datang dan masuk sana..

Hahahaha..Can u imagine??Macam ada la seorang yang datang kat rumah korang,xda kaitan apa2 pun tetiba masuk rumah korang dan menetap kat sana selama 3hari 2malam..
Kedutaan Turkey apa kaitan ngn si Nuar tu??Dia orang Malaysia..Hah..So fikirla sebab apa..Logik ke alasan si bebal tu..


Pilihanraya Bukit Gantang dan Bukit Selembau pun dah ditetapkan..
Anwar setiap masa buat roadshow..Terpaksa..xda media yang boleh nak publish kat orang ramai
secara terus.Lain la ada TV dan newspaper yang boleh terbit setiap hari.Harapkan Harakah & SuaraKeadilan pun kena tunggu lagi 3bulan baru boleh cetak.Tapi sebelum si bebal menteri KDN tu tarik lesen,awal bulan March lagi semua akhbar SK dah kena rampas kat seluruh Perak,xda satu pun terlepas.


Ceramah Anwar 2hari lepas di Bukit Selambau diporak perandakan FRU dengan membaling BOM PEMEDIH mata dan AIR BERASID dan malam tadi di Bukit Gantang pun tindakan yang sama turut diambil.Apa yang ada pada Pakatan Rakyat sekiranya Najib Tun Razak berjaya menduduki takhta sebagai PM kelak?APa kebebasan yang dinikmati oleh rakyat?Apa pembaharuan yang akan dilakukan??



Gobind digantung selama Setahun kerana mendesak Najib Razak mengenai laporan UTAMA akhbar di Perancis.Karpal "dikerumuni" samseng2 jalanan UMNO kerana mengatakan Pemuda UMNO "Celaka",Lim Kit Siang digantung sehari kerana mengatakan UMNO GILA KUASA..
Sememangnya gila,selama ini bermacam2 ayat dan kata hinaan kepada pakatan rakyat,tetapi apa tindakan yang diambil??

Menteri Rasuah hanya dikenakan tindakan displin UMNO yakni sangat berat (tak boleh bertanding),jadi apa gunanya SPRM??Kenapa tidak mereka dikenakan tindakan seperti perasuah yang lain???

Walau apa pun retorik sang Najib,tetapi ramai yang turut sedar akan akibat jika Najib menjadi PM kelak.Pemerintahan ala diktator akan kembali di Malaysia tercinta.Justeru,ramai yang telah menyokong supaya pelan peralihan kuasa ini tidak berlaku kepada malaysia,tetapi hanya untuk UMNO sahaja.Lagi pula Berita NAJIB terbabit dalam pembunuhan Altantuya telah menjadi tajuk hangat di Indonesia dan juga Perancis sejak 2minggu yang lalu.


Siapa bakal PM Malaysia??

No comments: