Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Feb 1, 2009

Perak..

Salam semua..Aku baru je balik dari Program Kembara Seri Perpatih anjuran
Persatuan Mahasiswa Negeri Sembilan (PERMANIS).So,that's why la jugak aku xsempat nak update Blog yg xseberapa ni.

Aku memang xtahu ape2 berita melainkan hal negeri Perak Cuti sebab bukak Mahasiswa BERSATU Perak hari Jumaat lepas.Aku ingat berita tu paling menarik,yela,orang penat dengan Program 6hari xberhenti katakan..hehe..

Rupe-rupenya kes ADUN PKR yang dituduh terima RASUAH nak masuk parti penuh RASUAH..Pak Lah sekejap tadi kat tv3suku memang dah ckp lebih ramai lagi yang akan join UMNO daripada apa yang dimaklumkan.Tapi b4 tu,korang ingat lagi x pasal Pak Lah?

"Semua mengarut,Parlimen xkan dibubarkan esok" atlast esknye 12pm terus dibubarkan.Malu Utusan yang keluarkan berita Parlimen xbubar esok..Lagi,kes minyak naik mendadak dulu..Pak Lah + Najib cakap minyak xkan dinaikkan sepanjang tahun 2008(kenyataan pada Feb 2008) jika UMNO/BN menang..dan banyak lagi..

kalau nak tahu isu terbaru Najib kaki belit boleh lihat disini
[click here]

Dan paling senang aku bagi la ape yang aku tau sikit2 betapa kes ini sangat pelik..

Ianya terjadi apabila ADUN BOTA dr BN bertindak keluar parti dan masuk dalam PKR..ADUN BOTA tak ditahan dan tak hilang sebelum mengumumkan memilih PKR..Tidak ada perjumpaan dan sebagainya tetapi apa yang berlaku di dalam kes ini,kedua org ADUN PKR yang pernah mengalami masalah dan dikaitkan dengan RASUAH oleh UMNO dan BN sendiri..Hilang selama 5hari,dihubungi Parti,Kerajaan dan keluarga sendiri pun xdapat,tetapi sebaliknya dilihat berada di rumah Najib Razak dalam 5hari tersebut.

lantas apa yang dibuat untuk memprovoke mereka keluar dari penjara UMNO/BN adalah dgn mengumumkan perletakkan jawatan mereka pada ptg semalam..Apa yang berlaku??10pm mereka secara tiba2 bebas dan muncul memberi kenyataan tidak meletakkan jawatan.

Adakah Najib Razak,UMNO risau dgn Plihanraya kecil yang mahu diadakan dalam masa 60hari sahaja lagi?yakni sangat hampir sebelum Persidangan UMNO pada Mac depan??Kalau mereka meletakkan jawatan sebagai ADUN,Plihanraya terpaksa diadakan semula..

Bermakna UMNO/BN xkan dapat kerusi free mcm yang Pkatan Rakyat dpt sebelum ini.
Patutlah kedua mereka terlepas daripada kecaman UMNO utk menafikan surat perletakkan jawatan.

Untuk info KHAS sila baca perutusan daripada ANWAR IBRAHIM dan juga PAHANG DAILY


p/s:
Sangat pelik dengan politik sekarang yang semakin bercelaru tatkala
peralihan kuasa ingin berlaku pada Mac depan..Najib semakin SASAU dibuatnya..Bermula kes Altantuya dan macam2 drama yang berlaku sehingga hari ini..ternyata Mahathir Mohamed turut terlibat dengan konspirasi ini.

Aku rase Ir Nizar jumpe Raja Perak sebab nak buat sambutan Jubli Perak esok..Media xmasuk dalam buat kecoh pulak putar belit..tgk dulu kes MB kedah kena tuduh naik pesawat KHAS padahal temankan Rombongan beraja Kedah pergi menghadap Sultan Brunei..

macam2..haih..


No comments: