Sesungguhnya sebuah pemikiran itu akan berhasil diwujudkan manakala kuat rasa keyakinan kepadanya, ikhlas dalam berjuang dijalannya, semangat dalam mereali-sasikannya, dan kesiapan untuk beramal serta berkorban dalam mewujudkannya.
Keempat rukun ini, yakni iman, ikhlas, semangat dan amal merupakan karakter yang melekat pada pemuda. Kerana sesungguhnya dasar keimanan itu adalah nurani yang menyala, dasar keikhlasan adalah hati yang bertakwa, dasar semangat adalah perasaan yang menggelora dan dasar amal adalah kemauan yang kuat. Hal itu semua tidak terdapat kecuali pada diri para pemuda

(Hasan Al-Banna)

Jan 20, 2009

..Anugerah Juara Lagu ke23...


Tiket ditetapkan,dapat kat sini..


Pemandangan daripada aras 3 (tempat khas MyTV3)


Semalam telah berlangsung Anugerah Juara Lagu ke 23..

dan keputusannya pun dah tahu..

Tahniah kepada semua yang menang..Dan ribuan trima kasih pada 8unit esp
Bong sbb dah susah payah gila dapatkan tket tuk aku n kwn2 (tempat mytv3 wpn bkn mytv3 pny orang..haha)..

Wlaupun jam pn dh tunjukkan pkul 5pm dan aku still ade kat Tg Malim masa tu..Aku memang dah fikir nak cncel je xjadi pegi tapi Vee and lain2 suh paksa datang atas alasan tket tu susah gile nk dapat..

Puas Hati..tu je apa yang aku boleh cakap..juri2 nampaknya makin matang dan profesional lihat kemampuan sebenar..Faizal pun ade cakap yang Sabtu tu die dah agak lagu Meet Uncle Hussien tu memang ade chnce nk menang gak.


3awards,best Vocal,Peformance and Ballad Song

Fokus menarik pada persembahan Faizal yang aku rasakan something yang agak gila,bukan bukak baju,tapi ukur baju,dipakaikan baju baru siap dandan rambut lagi time menyanyi..hahaha..pelik..aku tanye cmne leh nyanyi padahal mmg xselesa gila..Die cakap mmg xselesa sgt2 dan tula cabaran die..


Kalu nak suh die ni nyanyi smbil duduk,mse zmn Mirwana lagi slalu duduk,siap main gitar sume,tp part die semua headVoices.then nak suh menari,semua tau yang die ni pn Full Of Energy mase tgh peform..So sememangnya layak dia dapat Anugerah Persembahan Terbaik walaupun xsarat dengan penari dan sbgnya..Act,idea nk buat prop tu diilhamkan sehari sebelum malam final AJL..Nasib cepat dapat sbb timimng memang kena pndai..huhu..




Tahniah Bro..we Guys support u (rockensteiners)

p/s:Abis je sesi fotografi n jumpe Faizal ni (around 2am) ktorg lepak kat Down Town Cheras makan2 smp 3lebih..dekat 5am smp Tg malim..clas pkul 8am..tp xponteng tu..huhu..







Sang Juara..Meet Uncle Hussain..

“You have to remember, at the end of the day, it’s all about the music. Anugerah Persembahan dan Vokal Terbaik adalah berbeza dari Juara Lagu. Saya tidak terfikir yang saya akan menang. Semasa di atas pentas pun, saya tetap memberitahu orang yang Meet Uncle Hussain akan menang. Dan jika anda rujuk balik pada interview yang saya buat sebelum ini, saya pun cakap Meet Uncle Hussain akan menang.-Faizal Tahir



“Saya gembira mereka menang. “Lagu Untuk Mu” adalah lagu pertama yang saya dengar yang membuatkan saya ingin ada sejarah dengan mereka. It’s a truly Malaysian song. Bagi saya, panel juri memang berani untuk memilih lagu ini sebagai Juara Lagu. Kemenangan Meet Uncle Hussain has opened doors for me to do more things. I’m thrilled beyond words. Jika “Sampai Syurga” telah menang, saya akan gembira but it would be like what else is new?-Audi Mok



No comments: